سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سازمان ملل: ازبکستان تا سال 2058 پنجاه میلیون نفری می‌شود

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 12:51
سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود اعلام کرد جمعیت ازبکستان تا سال 2058 میلادی به 50 میلیون نفر می‌رسد.
نفر،جمعيت،ميلادي،گزارش،ازبكستان،50

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود آورده است که جمعیت ازبکستان در سال 2058 میلادی به 50 میلیون نفر می‌رسد.
بر اساس این گزارش، در سال‌های 2057 و 2058 میلادی در ازبکستان حدود 50 میلیون نفر زندگی خواهند کرد و در سال 2100 میلادی جمعیت این کشور می‌تواند به 65 میلیون نفر برسد.
تحلیلگران تصور می‌کنند در صورت توسعه نامساعد، جمعیت ازبکستان در اواسط قرن بیست و یکم به 39 میلیون نفر برسد و بعد این شاخص روال نزولی پیدا می‌کند.
جمعیت این کشور در سال 2050 میلادی به 43 میلیون نفر می‌رسد، اما تا 100 سال دیگر می‌تواند تقریبا 35 تا 37 میلیون نفر کاهش پیدا می‌کند.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، جمعیت قاره آسیا طی 30 سال آینده تا 2 میلیارد نفر افزایش پیدا می‌کند و در سال 2050 میلادی در سطح 9 میلیارد و 700 میلیون نفر قرار می‌گیرد.
50 درصد رشد کلی جمعیت در 30 سال آینده به 9 کشور از جمله هند، نیجریه، پاکستان، کنگو، اتیوپی، تانزانیا، اندونزی، مصر و آمریکا متعلق خواهد بود.
انتهای پیام/ح