خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ادعای حمله اوکراین به اس_۴۰۰ روسیه

مشرق | بین‌الملل | سه شنبه، 22 خرداد 1403 - 13:12
یک رسانه غربی مدعی شد که اوکراین به سامانه‌های اس-۴۰۰ و اس-۳۰۰ مستقر در شبه جزیره کریمه حمله و مقادیری از تجهیزات روسیه را از بین برده است.
اوكراين،حمله،روسيه،كريمه،اس

به گزارش مشرق، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دارد، ادعای حمله کی‌یف به سامانه پدافندی اس-۴۰۰ خبرساز شده است.
رادیو اروپای آزاد با استناد به تصاویر ماهواره‌ای «پلنت لبس»(Planet Labs) خبر داد که اوکراین به اهداف نظامی روسیه در شهر جانکوی در شبه جزیره کریمه حمله کرد.
بنا بر گزارش این رسانه غربی، تصاویر نشان می‌دهد که اوکراین شامگاه روز گذشته به سامانه‌های اس-۴۰۰ و اس-۳۰۰ در چندین نقطه از کریمه حمله کرد و توانست برخی تجهیزات روسیه را از بین ببرد.
پیش از این، ارتش اوکراین اعلام کرده بود که در حمله روز گذشته یک سامانه پدافندی اس-۴۰۰ در «منطقه کریمه اشغالی » هدف قرار گرفت.
کریمه بعد از تحولات سال ۲۰۱۴، با برگزاری همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.
به ادعای ارتش اوکراین، در نتیجه این حمله سامانه‌های روسیه «بلافاصله» کار خود را متوقف کردند اما کارشناسان به رسانه‌های غربی گفتند تصاویر ماهواره‌ای ادعاهای ارتش اوکراین را تأیید نمی‌کند.