خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

احیای بازار سنتی نطنز از محل اعتبارات سفر شهید رئیسی

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 17:12
سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز از اجرای مرحله دوم احیای بازار سنتی نطنز از محل اعتبارات سفر شهید رئیسی با 15 میلیارد ریال خبر داد.
نطنز،بازار،شهرستان،سنتي،اداره،فرهنگي،ميراث،شهر،راسته

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: با عنایت به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی و دیرینه مردم و مسئولین شهر نطنز احیای بازار سنتی به سبک اولیه خود بود که پیگیری‌هایی در این زمینه به عمل آمد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز، گفت: با پیگیری به عمل آمده توسط وزارت میراث فرهنگی، اداره کل استان و فرمانداری شهرستان نطنز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به استان اصفهان در این رابطه مبلغ 15 میلیارد ریال به منظور شروع عملیات فاز دوم بهسازی و مرمت بازار سنتی نطنز تخصیص و تامین شد.
وی گفت: در این راستا ضمن عقد قرارداد با پیمانکار ذی‌صلاح و به‌کارگیری استاد کار و معماران سنتی کار و با نظارت کارشناس فنی اداره شهرستان نطنز عملیات بدنه‌سازی، استحکام‌بخشی، عایق کردن پشت‌بام، نماچینی، کاهگل، سیم گل و شمشه‌گیری و نورپردازی بخشی از راسته که شامل ابتدای موزه باستان‌شناسی تا کارگاه سرامیک‌سازی عبادی و در ادامه آن تا حوزه علمیه و چهارسوق را شامل می‌شود، در حال انجام است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز بیان کرد: شهر نطنز همانند دیگر شهرهای مهم ایران دارای بازار سنتی و یا راسته بازار بوده که با معماری خاص، آن را به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل کرده و در میان عموم مردم از جایگاه والایی برخوردار بوده و هم اکنون نیز ارزشمند است.
یزدانمهر در بیان اهمیت اجرای این پروژه تاکید کرد: امیدواریم با اتمام این پروژه در سال جاری روح تازه‌ای به کالبد یکی از مواریث فرهنگی و تاریخی شهر دمیده شود و شاهد رونق هر چه بیشتر صنایع دستی و به طور کلی مجموعه بازار باشیم.
انتهای پیام/804/