خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مصوبه جدید سازمان بورس در بازارگردانی صندوق پالایش یکم و دارایکم تغییر ایجاد می‌کند؟ + فیلم

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 - 10:12
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران گفت: مصوبه سازمان بورس ناشران را شامل می‌شود به عبارتی بازارگردانی ابزار‌های ثانویه ادامه دارد.
بازارگرداني،بازارگردان،مصوبه،صندوق،بورس

رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مصوبه جدید سازمان در رابطه با بازارگردانی گفت: بازارگردانی صندوق پالایش یکم و دارایکم در حال انجام است و هر دو صندوق هم بازارگردان دارند و به طبع باید بازارگردان‌ها وظایف خود را انجام دهند.
او در پاسخ به این پرسش که مصوبه جدید سازمان بورس در بازارگردانی دو صندوق دارایکم و پالایش یکم تغییراتی را به وجود خواهد آورد؟
بیان کرد: این مصوبه ناشران را شامل می‌شود و صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی یا با درآمدثابت کماکان بازارگردان دارند.
عیوضلو اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌تر هم بازارگردان داشتند همچنان بازارگردان خواهند داشت به عبارتی بازارگردانی ابزار‌های ثانویه ادامه دارد و ابزار‌های ناشرانی، سهم یک شرکت ناشر و سهم یک شرکت پذیرفته شده را در مصوبه جدید هدف قرار دادیم.
گفتنی است، با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.