خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هشدار عربستان درباره حمله رژیم صهیونیستی به «رفح»

مشرق | بین‌الملل | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 22:06
وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) درباره خطرات حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح از قبیل آوارگی اهالی این منطقه هشدار داد.
غزه،عربستان،بن،نوار،خارجه،امور،فرحان،توقف،فلسطين،جنگ،رياض

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های عربی، وزارت امور خارجه عربستان تأکید کرد: جامعه بین‌المللی باید برای توقف عملیات نسل‌کشی در مناطق مختلف فلسطین به صورت فوری اقدام کند.
وزارت امور خارجه عربستان همچنین اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی بدون مانعی بازدارنده به تخلفات خود در نقض قوانین بین‌المللی که عامل تشدید بحران انسانی است، ادامه می‌دهند.
دوشنبه گذشته نیز «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است.
بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، به کار می‌گیرد.
ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.
همزمان، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز روز دوشنبه گذشته تأکید کرد که این کشور با شرکای خود برای توقف جنگ در نوار غزه و تقویت «راه حل تشکیل دو کشور» تلاش می کند.
بن فرحان در نشست اقتصاد جهانی در ریاض گفت: اسرائیل، تنها طرفی است که درباره توقف جنگ در غزه، خارج از اجماع جهانی قرار دارد و ادامه جنگ در این منطقه، تنها به نفع «افراطیون» است.
وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: افزایش تنش کنونی، پیامدهای فاجعه باری برای فلسطینی ها و کشورهای منطقه در پی خواهد داشت.
بن فرحان افزود که کشورش بر موضع خود در زمینه آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه و تلاش برای یافتن راه حل فراگیر که منجر به برپایی کشور مستقل فلسطین شود، تأکید دارد.
وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: جامعه جهانی به پیشبرد روند معتبر و غیر قابل بازگشتی در این زمینه نیاز دارد.
بن فرحان همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل، مدت زمان لازم براری بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال ارزیابی کرده است.
وی با اشاره به آلام فلسطینی ها در نوار غزه در سایه جنگ اخیر، گفت: نمی توان دردها و مشکلات مردم نوار غزه را نیز نادیده گرفت.