خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

در دور اول انتخابات؛ مشهد پرونده تخلف نداشت

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403 - 16:30
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی از نبود تخلفات قابل توجه در دوازدهمین دوره انتخابات خبر داد و گفت: انتخابات در دوره های گذشته پرهزینه و پرتخلف بود اما این دوره در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد و فقط تخلفاتی در حد تذکر وجود داشت.
شوراي،داوطلبين،نگهبان،رضوي،شعبه،خراسان،مشهد،انتخابات،تخلف،نظ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد کمال سروی‌ها امروز در نشست استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 8 استان دور دوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند، گفت: خراسان رضوی دور دوم را به صورت الکترونیکی برگزار نخواهد کرد.
وی ادامه داد: با حضور مردم مشهد و کلات در 11 اسفند 1402 انتخابات خوبی را با مشارکتی بالا شاهد بودیم؛ که باعث شد 4 نفر از داوطلبین به مجلس راه یابند و نفر پنجم از بین دو داوطلب در 21 اردیبهشت انتخاب خواهد شد.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه فردی که آرای بالاتر بیاورد به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد گفت: احسان عظیمی راد حد نصاب آرا را کسب کرده بود و در دوره اول انتخابات، بعد از بررسی‌ها، فرماندار نتیجه را اعلام کردند، در حالیکه یک مرحله قبل آن این است که حتما تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، لذا بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار و محرز شد که احسان عظیمی راد حد نصاب آرا را کسب کرده است و در ادامه تیمی از تهران برای صحت آن اعزام شدند، که صحت آن محرز شد و نفر چهارم نیز وارد مجلس شد.
وی در خصوص شیوه تبلیغات داوطلبین تصریح کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد و این مسئله کمک کرد که داوطلبین به سمت تخلف پیش نروند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات در دوره‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود عنوان کرد: در این دوره در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد؛ این دوره تخلفات محدود و در حد تذکر بود.
سرویها افزود: در قانون جدید به شورای نگهبان تکلیف شده است اگر افراد در هیات اجرایی تایید صلاحیت نشدند وظیفه داریم جلسه استماع برگزار و دلایل پرونده را بازگو کنند تا حقی از داوطلب ضایع نشود.
وی گفت: در مرحله دوم هزار و 20 شعبه در مشهد و 44 شعبه در کلات داریم که از هزار و 20 شعبه در مشهد، 60 شعبه سیار خواهند بود البته ملاک حضور شعبه اجتماعات و امکانی مانند پادگان‌ها بیمارستانها و زندانهاست که تجمع جمعیتی دارند است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد؛ هیات اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کنند و خود داوطلبین هم نماینده در پای صندوق‌ها دارند و داوطلبین اجازه دارند در صورت تمایل نماینده ای برای شعب اخذ رای معرفی کنند.
انتهای پیام/282