خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دلایل واقعی افزایش قطعی اینترنت در سراسر جهان چیست؟

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 - 11:00
در ماه‌های اخیر، روند عجیبی به وجود آمده است که شرکت‌های بزرگ و متنوعی مانند اپل و متا را دچار مشکل قطع خدمات اینترنت کرده است.
اينترنت،ديجيتال،قطعي،فناوري،تاكيد،افزايش،نوآوري،قطع،آسيب،كار ...

در دنیای دیجیتال پیام‌رسانی واتساپ و فروشگاه‌های اپلیکیشن، مصرف‌کنندگان برای دسترسی به خدمات با موانعی مواجه شده‌اند که موضوع افزایش دفعات قطعی فناوری اطلاعات را برجسته می‌کند.
بر اساس گزارشی که توسط شرکت پخش بریتانیا منتشر شده است، کانون توجه به Downdetector معطوف شده است، داده‌های یک پلتفرم تخصصی در نظارت بر قطعی اینترنت میزان چالش‌های اخیر شرکت‌ها را نشان می‌دهد.
با بیش از ۱.۷۵ میلیون مشکل گزارش شده توسط کاربران در سراسر جهان برای واتساپ در ۳ آوریل، همراه با ده‌ها هزار مورد برای سرویس‌های اپل، نشان می‌دهد که اختلالات دیگر رویداد‌های منفرد نیستند، بلکه بخشی از یک الگوی گسترده‌تر هستند.
در حالی که شرکت‌ها در مورد دلایل اصلی سکوت می‌کنند، کارشناسان فناوری اظهار می‌کنند که چنین حوادثی روند نگران کننده‌ای را به سمت قطع مکرر و شدید خدمات تأیید می‌کند.
این گزارش می‌افزاید که کاوش در پیچیدگی‌های اینترنت به خودی خود اکوسیستم پیچیده‌ای را نشان می‌دهد که در برابر آشفتگی آسیب پذیر است، زیرا با هر تلاشی برای نوآوری، ادغام فناوری‌های جدید یا تغییر مقررات، لایه‌های اینترنت چند برابر می‌شود که خطر قطع سرویس را افزایش می‌دهد.
همان طور که کارشناسان توضیح می‌دهند، پیگیری بی وقفه نوآوری سرعت پیشرفت فناوری را تسریع می‌کند، اما احتمال فروپاشی سیستم را نیز افزایش می‌دهد.
علاوه بر این، قرار گرفتن اینترنت در معرض اختلالات مختلف، از خطا‌های رمزگذاری گرفته تا حملات سایبری، و بلایای طبیعی، شکنندگی آن را در برابر تغییر به زیرساخت‌های ابری تأیید می‌کند.
در حالی که فناوری نوآوری سریع را تسهیل می‌کند، آسیب پذیری‌های جدیدی نیز ایجاد می‌کند.
یک قطعی واحد در یک ارائه‌دهنده خدمات ابری می‌تواند یک اثر دومینو ایجاد کند و بر بسیاری از پلتفرم‌ها و سرویس‌هایی که به زیرساخت مشترک متکی هستند تأثیر بگذارد.
رویداد‌های پر ترافیک، مانند جمعه سیاه، فشار‌ها را بر زیرساخت‌های دیجیتال تشدید می‌کند و بر اهمیت برنامه‌ریزی استراتژیک و کاهش ریسک تاکید می‌کند.
جمعه‌های دانلود که اغلب با افزایش قطعی همراه است، به دلیل سطوح حفاظتی کمتر در دوره‌های اوج مصرف، به طور فزاینده‌ای آسیب پذیر هستند.
علاوه بر این، زیرساخت اینترنت که ریشه در فناوری‌های قدیمی مانند پروتکل دروازه مرزی (BGP) دارد، چالش‌های مداومی را ایجاد می‌کند.
پیکربندی نادرست BGP، همان طور که با قطع متای ۲۰۲۱ نشان می‌دهد، ماهیت بحرانی و شکننده ستون فقرات اینترنت را برجسته می‌کند.
پرداختن به این چالش‌ها مستلزم پرداختن به پیچیدگی‌های بدهی فنی است، باری که انعطاف پذیری خدمات آنلاین را تهدید می‌کند.
اگرچه این چالش‌ها جدید نیستند، اما گستردگی آن ها بر ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از زیرساخت‌های دیجیتال تاکید دارد.
همان طور که کارشناسان تاکید می‌کنند، انعطاف پذیری در عصری که اتکا به خدمات آنلاین همچنان بی وقفه در حال رشد است؛ بسیار مهم است.
همگرایی انتظارات مصرف‌کننده، نوآوری‌های تکنولوژیکی و آسیب‌پذیری‌های سیستمی بر نیاز به تلاش‌های هماهنگ برای تقویت اکوسیستم دیجیتال در برابر اختلال تاکید می‌کند.
منبع: ارم نیوز