خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 09 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

3 راز موفقیت زوجین در زندگی

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 19:12
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: زوجین جوان باید سه صفت «رازداری، مدارا و شکیبایی و صبر در سختی ها» را مورد توجه قرار دهند تا زندگی موفق و سعادتمندی داشته باشند.
زندگي،جوان،زوجين،صفت،حضرت،موفق،امام،مدارا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در مراسم اهدای جهیزیه کمیته‌امداد به زوجین کردستانی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: در کلام نافذ امام رضا(ع) رمز موفقیت در زندگی مؤمنان را سه صفت دانسته است بنابراین زوجین جوان باید این سه صفت را مورد توجه قرار دهند تا زندگی موفق و سعادتمندی داشته باشند.
وی رازداری را یکی از این صفات دانست و افزود: زوجین جوان باید رازهای زندگی خود را نگه دارند تا بتوانند موفق باشند، مدارا کردن رادومین صفت مورد تأکید امام رضا(ع) بوده چراکه مدارا کردن زن و شوهر، زندگی را از سراشیبی و مشکلات یاری می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به زوجین جوان حاضر در این مراسم تصریح کرد: باید در زندگی با خوبی‌ها و بدی‌ها، مشکلات و سختی‌ها کنار آمد و مدارا کرد تا زندگی موفق و سعادتمندی در پیش داشته باشید.
وی گفت: شکیبایی و صبر در سختی‌ها نیز سومین صفت مورد تأکید امام رضا(ع) است و صبر در زمان سختی‌ها از دیگر اصولی است که باید زوج‌های جوان به آن توجه جدی داشته باشند.
پورذهبی از زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوهای موفق نام برد و تأکید کرد: زوج‌های جوان حتماً این سیره و سبک زندگی را الگوی زندگی‌شان قرار دهند.
وی سبک زندگی حضرت زهرا(س) را الگویی برای زندگی امروز جوانان دانست و یادآور شد: حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه خود، بر اساس شرایط روزگار، در تنگناهای بسیاری قرار گرفتند اما با وجوداین سختی‌ها همواره عبادت و معنویات در زندگی‌شان بسیار پررنگ بود.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: با مطالعه و دقت در سیره آن حضرت، می‌توان در سبک و روش زندگی خود تجدیدنظر کرد و بر اساس آن جهان‌بینی، تفکر و برنامه‌ریزی کرد.
اجرای دف‌زنی، مولودی‌خوانی و اهدای جهیزیه به 733 نفر(به صورت نمادین به چند نفر) پایان‌بخش این مراسم بود.
انتهای پیام/484/