خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 08 اردیبهشت 1403 - 10:53
پس از سفر یک هیات مصری به تل‌آویو یکی از مقامات صهیونیست فاش کرد، نخست وزیر این رژیم مانع اصلی نرسیدن به توافق است.
توافق،رژيم،نتانياهو،صهيونيستي،فلسطيني،مقام،صهيونيست،غزه

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند.
براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.
این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.
براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.
به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.
همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند.
اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد.
ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.