خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر

مشرق | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 09:30
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارایه خدمات امدادی ۲۸۷ تیم عملیاتی این جمعیت به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ استان خبر داد.
احمر،هلال،كيلوگرم،جمعيت،نفر،امداد،نجات،خراسان

به گزارش مشرق، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۲۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.
محمودی با اشاره به ۱۶۳ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۹ هزار و ۶۶۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۳۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴ هزار و ۴۷ کیلوگرم نایلون هزار و ۲۶۱ بسته غذایی، ۲ هزار ۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۲ ست بهداشتی، و ۵۸ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۸۷ تیم عملیاتی متشکل هزار و ۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.