خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آثار سعدی و بزرگان ادب حکمت را زنده می‌کند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 09:35
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آثار سعدی، حافظ و بزرگان ادب همچون آبی است که حکمت را زنده می کند و موجب ماهیت ما می شود.
سعدي،ادب،ماهيت،زنده،آثار،احمدوند،مفاخر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، یاسر احمدوند شامگاه جمعه در آیین یادروز سعدی در شیراز به غزلی از سعدی تحت عنوان مقدار یار همنفس، چون من نداند هیچ‌کس، ماهی که بر خشک اوفتد قیمت بداند آب را، اشاره و با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا نیاز به خواندن آثار سعدی، حافظ، نظامی و سرچشمه‌های حکمت داریم؟
اظهار داشت: آیا بزرگداشت‌ها توجه به یک تاریخ و شی موزه‌ای است؟
وی تصریح کرد: در نگاه ایرانیان، بزرگان ادب فارسی سرچشمه‌های حکمتی هستند که همیشه جاری است و به جز علاقه، همواره نیاز به خواندن آثار آنها به دلیل مسائل ماهیتی داریم.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه آثار سعدی، حافظ و بزرگان ادب همچون آبی است که حکمت را زنده می‌کند و موجب ماهیت ما می‌شود، عنوان کرد: اگر قرار است ماهیت ما زنده بماند باید آثاری چون بوستان و گلستان، غزلیات و غیزه زنده بماند.
احمدوند تصریح کرد: ما در برخی از موارد ریشه در ماهیت نداریم، در حالی که راه اتصال به ریشه است.
وی در خاتمه گفت: برنامه‌های وزارت ارشاد در بزرگداشت مفاخر ادب به ویژه مفاخر استان فارس مفصل و کلان است و در فواصل متناسب اجرایی خواهند شد.
انتهای پیام/424/