خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دیپلمات ارشد فرانسوی: شکست ۷ اکتبر تهدیدی وجودی برای اسراییل است

مشرق | بین‌الملل | شنبه، 01 اردیبهشت 1403 - 03:30
دیپلمات ارشد فرانسوی در سخنانی گفته است که شکست ۷ اکتبر تهدیدی وجودی برای اسراییل است.
جنگ،اسراييل،حماس،صهيونيستي،رژيم،غزه،شكست،قرار،عبري،نتانياهو، ...

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جیرار آرو»، دیپلمات فرانسوی اعلام کرد جنگ غزه که رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان الاقصی – که توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ۷ اکتبر انجام شد – طولانی‌ترین و خونین‌ترین جنگ در تاریخ این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی است.
اما باید توجه داشت که این جنگ اگر چه وارد هفتمین ماه خود شده اما هیچیک از اهداف اساسی آن تحقق نیافته و وجود رژیم صهیونیستی در معرض تهدید قرار گرفته است.
این دیپلمات فرانسوی که سفیر سابق این کشور در آمریکا، سازمان ملل متحد و اراضی اشغالی بوده کتابی تحت عنوان «اسراییل تله تاریخی» تألیف نموده که روزنامه لوموند از آن رونمایی کرد.
آرو تاکید دارد ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدف اساسی ترسیم شده برای جنگ از جمله آزادی اسرا، نابودی نظامی حماس، ترور فرماندهان حماس و تضمین امنیت مرزهای جنوبی و شمالی دست نیافته است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: ۷ اکتبر بزرگترین شکست استراتژیک در تاریخ اسراییلی است، این حمله رویکرد شکست ناپذیری اسراییل را درهم شکست، معلوم نیست اسراییل چگونه می‌خواهد اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند چرا که پایه و اساس امنیت همان چیزی است که برای اسراییل فرو ریخته و لذا اسراییل بازدارندگی خود را از دست داده است و در مورد وجود امنیت در اراضی که در آنها حضور دارد در حال دروغگویی است.
از سوی دیگر، حمله موشکی مقاومت به شهرک‌های اطراف غزه باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است و گردان‌های مجاهدین اعلام کرد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.
روزنامه عبری زبان معاریو و پایگاه خبری عبری والا نیز اذعان کردند که مقامات اسراییلی قادر به نابودی حماس نیستند.
پایگاه خبری والا بیان کرد که تصویر پیروزی کامل که نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، دولت رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.
منبع مذکور اشاره کرد که در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته است و نتانیاهو بخاطر عدم فروپاشی ائتلاف دولتی خود، از اتخاذ تصمیمات سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.
در همین راستا، روزنامه عبری زبان معاریو نیز گفت که نتانیاهو، گانتز، گالانت و هرتزی هلیوی توانستند اوضاع را پیچیده کنند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند، اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است زیرا ایران وارد معادله شده است.
همچنین آویگدور لیبرمن رییس حزب «اسراییل بیتنا» تاکید کرد که اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی باید برکنار شوند.
وی در ادامه اعتراف کرد: ما نه در مسیر پیروزی بلکه در مسیر ننگ حرکت می‌کنیم.
لیبرمن اضافه کرد: تحولات روز گذشته در جبهه شمالی بسیار مهم‌تر از چیزی است که به آن پرداخته ایم.
این تحولات بیانگر عدم مسؤولیت اسراییلی‌ها است.
وی بیان کرد: نظامیان و اسراییلی‌ها مانند پرنده‌ها در تیررس نیروهای حزب الله قرار گرفته اند.