خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حماس: سخنان بلینکن تحریف واقعیت ها است

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:41
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) سخنان وزیرخارجه آمریکا درباره مانع تراشی این جنبش در برقراری آتش بس در نوار غزه را تحریف واقعیت ها خواند.
غزه،فلسطين،نوار،صهيونيستي،بيانيه،رژيم،آمريكا،اعلام،حماس،جنبش

به گزارش مشرق، جنبش حماس روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که سخنان «آنتونی بلینکن»، جانبداری کامل دولت آمریکا از فاشیسم صهیوینستی است و تحریف واقعیت ها است.
در این بیانیه آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تروریست رژیم صهیونیستی به خاطر دلایل سیاسی شخصی خود از دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه جلوگیری می کند.
حماس تاکید کرد که براساس منافع ملت فلسطین وارد مذاکرات شده است و همواره توقف تجاوز وحشیانه به غزه، خروج اشغالگران، بازگشت آوارگان و پایان دادن به رنج های ایجاد شده توسط ماشین جنگی مورد حمایت آمریکا را اولویت خود در مذاکرات اعلام کرده است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه خود افزود: دولت آمریکا اگر به دنبال پایان دادن به این فاجعه است باید بر نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی فشار وارد کند و به حمایت و پشتیبانی سیاسی و نظامی از نسل کشی غیرنظامیان بی گناه توسط اشغالگران صهیونیست پایان دهد.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیشتر در سخنانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را به سنگ اندازی در مسیر مذاکرات برای آتش بس در نوار غزه متهم کرده بود.
اتهام زنی بلینکن درحالی است که رژیم صهیونیستی حدود ۲۰۰ روز است که از هیچ جنایتی در حق ساکنان نوار غزه دریغ نکرده است.
وزارت بهداشت فلسطین فلسطین روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت جدید، ۴۲ شهروند فلسطین را در نوار غزه شهید و ۶۳ نفر دیگر را زخمی کرده است.
براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۲ فلسطینی در غزه شهید و ۷۶ هزار و ۸۳۳ نفر دیگر مجروح شدند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: هنوز شماری از قربانیان در زیر آوار و در معابر باقی مانده اند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نبوده اند.