خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رهبران غرب درباره غزه ریاکاری می‌کنند/ منافع اسرائیل حدود دموکراسی غربی را تعیین می‌کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403 - 20:12
رئیس جمهور ترکیه امروز (پنج‌شنبه) از سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام اهالی غزه انتقاد کرد.
تركيه،اردوغان،غربي،اسرائيل،غزه،دموكراسي،منافع،تاكيد

اردوغان:
رئیس جمهور ترکیه امروز (پنج‌شنبه) از سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام اهالی غزه انتقاد کرد و منافع رژیم صهیونیستی را تعیین‌کننده حد و مرز «دموکراسی» برای غربی‌ها دانست.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کارگاه آموزشی و ظرفیت‌سازی اتحادیه دموکرات بین‌الملل در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا، تاکید کرد: «همانطور که با اسلام‌هراسی، بیگانه‌هراسی و هرگونه نژادپرستی فرهنگی مخالفیم، یهودی‌ستیزی را نیز مردود می‌شماریم.»
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وی افزود: «حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است.
سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی درباره دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.»
اردوغان تاکید کرد: «هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت‌شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند.
هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.
منافع اسرائیل، مرز‌های دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند و هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضددموکراتیک و یهودستیزانه است.»
وی با بیان اینکه «متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودستیزی وجود دارد، درباره اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد» تصریح کرد: «کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک بودند.»
اردوغان همچنین تاکید کرد: «ترکیه نه تنها در مسائل مربوط به اسلام‌هراسی و بیگانه‌ستیزی بلکه طی ۷ ماه اخیر در رابطه با بحران غزه نیز رویکردی جسورانه و معقول به نمایش گذاشته است.
به گروه‌هایی که سعی در سیاه‌نمایی علیه ترکیه دارند می‌گویم که خصومت علیه ترکیه فایده‌ای برای شما نخواهد داشت.
نمی‌توانید وصله یهودستیزی به ما بچسبانید.»
منبع: ایسنا