خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایران در وعده صادق همانند شمشیر ذوالفقار عمل کرد

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:30
امام جمعه کاشان ضمن اشاره به وعده صادق گفت: ایران در وعده صادق همانند شمشیر ذوالفقار بر سر دشمن فرود آمد.
ايران،اسلامي،جمعه،كشور،سپاه،رژيم،اسرائيل،اشاره،عمليات،امام،ص ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به خطبه‌ 47 نهج‌البلاغه با بیان اینکه عفت یعنی پاکی انسان در دست، زبان، بطن و دامان است، اظهار داشت: غیرت یک نفرت طبیعی است و این نفرت می‌تواند وطن، وظیفه شرعی، احکام، دینی و حریم شخصی و خانواده خود باشد.
وی با بیان اینکه اگر کسی غیرت داشته باشد، خود عفیف می‌شود، افزود: اولین مناسبت بزرگداشت جناب سعدی است؛ رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی جناب سعدی را یکی از پایه‌های ادبیات فارسی دانستند و معتقد هستند در قله شعر نصیحت وجود دارد و کتاب سعدی پر از حقایق و معارف است.
امام جمعه کاشان ضمن اشاره به ابواب کتب سعدی ابراز داشت: روز شهدای ورزشکار یکی دیگر از مناسبت‌ها است؛ ما پنج هزار شهید ورزشکار داریم که 100 نفر آنان جزء شهدای مدافع حرم هستند که نشان از تعلق خاطر ورزشکاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی گفت: صدام با حمله به ایران سه هدف داشت که یکی از آن اهداف نابودی انقلاب اسلامی است و امام راحل در زمینه حفظ نظام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاسیس کرد؛ از دیگر مناسبت‌ها نیز شهادت سپهبد قرنی است و این شهید در آرام کردن شورش‌های کردستان و شمال کشور نقش بسزایی داشت.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: بزرگداشت شیخ بهایی و روز معماری یکی دیگر از مناسبت‌ها است؛ شیخ بهایی شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرده است به نحوی که در معماری برجسته بوده و بسیاری حوزه‌های دیگر نیز سرآمد بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به شهادت حضرت حمزه تاکید کرد: شجاعت بی‌نظیر یکی از ویژگی‌های حضرت حمزه است و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی نیز یکی دیگر از مناسبت‌های در پیش رو و هفته گذشته است.
امام جمعه کاشان ضمن اشاره به حادثه طبس افزود: از آن زمان مشخص شد که این کشور توسط امدادهای غیبی به سمت جلو در حرکت می‌کند و این حادثه مصداق آیات مبارکه سوره فیل است و مدد الهی یقینا ضامن بقای این نظام و کشور است.
وی ضمن اشاره به انجام عملیات وعده صادق ابراز داشت: 21 ماه رمضان کنسولگری ایران که به منزله خاک ایران بوده مورد هدف قرار گرفت و شخصیت برجسته سپاه قدس ما سردار زاهدی و یارانش به آرزوی خود یعنی شهادت رسید و شورای‌عالی امنیت ملی تشکیل جلسه داد و مقرر شد پاسخ بازدارنده داشته باشند.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: مسئولان نظامی و دیپلماتیک کشور بالاتفاق تاکید کردند که به مواضع رژیم غاصب صهیونیستی در پاسخ به عملیات متجاوزانه اسرائیل حمله خواهد شد و با وحدت صورت گرفته دستگاه وزارت خارجه از طریق روسیه، چین و الجزایر درخواست تشکیل جلسه سازمان ملل داد.
وی تصریح کرد: تمام سفرا در رابطه با حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی توجیه شدند؛ جمهوری اسلامی اعلام کرد قاطعانه از داخل خاک ایران اهدافی را در رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار می‌دهد؛ دولت انگلیس پس از حمله ایران در تماسی ابراز نگرانی کرد و جمهوری اسلامی در جواب اعلام کرد چرا دولت انگلیس از شش ماه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و فلسطین ابراز نگرانی نکرد.
امام جمعه کاشان ضمن اشاره به بکارگیری اسرائیل از تمام تجهیزات برای دفاع از خود تاکید کرد: شش لایه دفاعی برای مقابله با حمله ایران طراحی شده بود و این حمله علاوه بر اسرائیل به سایر کشورها و نهادهای جهانی یک پیام داشت.
وی افزود: آمریکا 3.5میلیارد دلار موشک پدافندی استفاده کرد؛ یکی از امن‌ترین پایگاه نظام رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد و دومین هدف مرکز اطلاعاتی در جولان بود و همانند شمشیر ذوالفقار جمهوری اسلامی بر سر دشمنان فرود آمد.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه با این حمله جبهه مقاومت جان دوباره‌ای گرفتند، ابراز داشت: از همه درخواست داریم شیرینی این عملیات را تلخ نکنیم و از این جهت باید وحدت خود را بیش از پیش افزایش داد.
وعده صادق روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان دمید
به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام علی اصغر عقیلی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود به عملیات مقتدرانه و غرورآفرین وعده صادق علیه رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و اظهار داشت: وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم غاصب و جعلی صهیونیست محقق شد و ایمان و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یوم الله دیگری در تاریخ پر افتخار ملت ایران ثبت کرد.
امام جمعه بادرود با بیان اینکه دست قدرت خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و ضربه محکمی بر پیکره مستکبران وارد کرد، افزود: این حملات روح تازه‌ای به کالبد مجاهدان طریق‌القدس دمید و جهان را به رهایی فلسطین و سقوط اسرائیل بیش از پیش، امیدوار کرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح تاکید کرد: درود به ملت مؤمن و شجاع و فرزندان افتخارآفرین آن‌ها در نیروهای مسلح که سال‌هاست در میدان ستیز با جبهه استکبار جهانی نقش آفرین هستند و ملجا مظلومان و مستضعفان عالم شدند.
حجت‌الاسلام عقیلی با تقدیر از نیروی انتظامی بابت اجرای طرح نور ادامه داد: امید است این طرح تا برقراری کامل امنیت اجتماعی اخلاقی با قوت و قدرت تداوم یابد و مردم شریف و فهیم شهرستان همچنان همه گونه همکاری با عزیزان نیروی انتظامی داشته باشند.
امام جمعه بادرود در ادامه خطبه با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران این نهاد را منشأ خدمات فراوانی در جامعه دانست و افزود: این نهاد مایه برکات عزت آفرینی‌ها و رقم زدن افتخارات زیادی در کشور شده است.
هیمنه رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق از هم گسست
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه نیروی‌های مسلح کشور پرقدرت هستند و در عرصه بین‌الملل دشمنان ما از سپاه حساب می‌برند.
وی افزود: سپاه پاسدارن بعد از 45 سال آن مقدار قدرتمند شده است که دشمنان کشور از حرکت‌های سپاه و شعارهای این نیرو وحشت می‌کنند و تنبیه اسرائیل توسط سپاه پاسداران کاری بود کارستان که برای اولین بار در تاریخ شکل‌گیری صهیونیست‌ها اتفاق می‌افتاد و این سیلی بخش کوچکی از توان نظامی ایران اسلامی بود که به جهانیان نمایش داده شد.
امام جمعه اردستان گفت: هدف‌های عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران با کمک دیگر نیروهای مسلح ایران و همراهی دیپلماسی به اسرائیل تنها پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی بود و در دیگر نقاط اسرائیل هیچ اقدامی صورت نگرفت.
حجت‌الاسلام دهشیری با بیان اینکه هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی با عملیات وعده صادق شکسته شد و مسئولان کشور اعلام کردند که عملیات ما تمام شده است، تاکید کرد: اسرائیل حالا بهتر می‌داند که اگر کوچک‌ترین خطایی کند پاسخ کشور ایران سخت خواهد بود.
وی با اشاره به سالروز شهادت ورزشکار شهید ابراهیم هادی، تصریح کرد: ورزشکاران کشور باید اینگونه افراد و قهرمانان ملی را الگوی خود قرار دهند نه برخی از سلبریتی‌هایی که تا یک مقدار شهرت پیدا کردند به کشورهای بیگانه مهاجرت می‌کنند و میدان‌های ورزشی و ورزشگاه‌های ما باید سجده‌گاه و محل نیایش ورزشکاران باشد.
امام جمعه اردستان با گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست خفت بار حمله نظامی آمریکا در طبس بیان کرد: این حادثه تاریخی برای شیطان بزرگ عبرت آموز و یادآور شکست راهبردی چهار دهه اخیر اردوگاه دشمنان خبیث و ماجراجو علیه ایران اسلامی بود.
انتهای پیام/801