خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 10:00
خودروسازی آمریکایی تسلا کاهش مشاغل جهانی خود را در دستور کار قرار داده که این اقدام شامل بازار‌های بزرگی مانند چین و آمریکا نیز می‌شود.
تسلا،كاهش،اخراج،كاركنان،جنگ،جهاني

پس از ناکامی در جنگ قیمتی رقبای چینی؛
ایلان ماسک، مدیرعامل سازنده خودرو‌های برقی تسلا در یک یادداشت داخلی به کارکنان خود اعلام کرد که این شرکت در حال اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود است.
این اقدام در حالی انجام خواهد شد که تسلا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودرو‌های برقی دست و پنجه نرم می‌کند.
منابع مختلفی می‌گوید که اخراج نیروی کار جهانی تسلا شامل کاهش کارکنان در آمریکا و چین که دو بازار بزرگ برای خودروسازان است هم می‌شود.
چندین مرکز خدمات مستقر در ایالات متحده بلافاصله شاهد اخراج کارکنان بودند و طبق اعلام برخی منابع بیش از ۱۰ درصد کارکنان تسلا شغل خود را از دست داده‌اند و به دنبال شغل جدید هستند.
به گفته تحلیلگران کاهش تحویل خودرو‌ها که منجر به اخراج کارکنان نیز شده تابعی از تقاضای پایین خودرو‌های تسلا بوده است.
در حالی که قانون کار آلمان قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اخراج کارکنان دارد، حدود ۱۰۰۰ کارگر در تسلا قرارداد‌های موقت دارند که آنها را بیشتر در معرض اخراج قرار می‌دهد.
تسلا با رقابت فزاینده‌ای در چین و در یک جنگ قیمتی شدید با رقبای خود به رهبری BYD و همچنین کاهش فروش در آمریکا مواجه است.
سهام تسلا در روز سه‌شنبه با ۴ دلار کاهش به ۱۵۴.۸۲ دلار رسید.
گفتنی است تحویل جهانی خودرو در سه ماهه اول برای اولین بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، چراکه کاهش قیمت‌ها نتوانست تقاضا را تحریک کند.