خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 28 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 10:30
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: فارس، مهد و مادر صنایع دستی و برندی جهانی در این عرصه محسوب می شود و از این رو عنوان شهر جهانی صنایع دستی به کلان شهر شیراز اعطا شده و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند.
فارس،عرصه،جهاني،پاسداشت،مرجعيت،ديار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مریم جلالی در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، افزود: زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد.
وی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند، گفت: تولید کالا‌های کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنر‌های سنتی باشد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم.
انتهای پیام/424/.