خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عذرخواهی «هما» از مسافران پرواز ۷۱۸ استانبول- تهران

مشرق | اجتماعی و حوادث | جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:41
هواپیمایی هما ضمن پوزش از مسافران پرواز شماره ۷۱۸ مورخ ۹ فروردین در مسیر استانبول- تهران، اعلام کرد: پرواز فوق در روز هشتم فروردین ماه توسط اداره کل کنترل و عملیات پرواز هما باطل شده است.
مسافران،پرواز،هما،رساني،اطلاع،قربانعلي

به گزارش مشرق از وزارت راه و شهرسازی، «حسام قربانعلی» مدیرکل روابط عمومی هما درباره پرواز شماره ۷۱۸ در مسیر استانبول- تهران افزود: از آنجا که فروش بلیت های پرواز فوق بصورت چارتری انجام یافته، مسوولیت کل پرواز از جمله اطلاع رسانی و پرواز جایگزین، براساس قرارداد منعقده بین هما و چارتر کننده، بر عهده شرکت مذکور است و هیچ گونه اطلاعات تماسی از مسافران در سامانه های هما ثبت نمی شود.
وی گفت: همچنین با وجود عدم مسوولیت اطلاع رسانی فوق، شعبه هما در ترکیه به‌صورت شبانه روزی ضمن پاسخگویی و حضور در نزد مسافران، تلاش کرده است تا حداکثر همکاری لازم با مسافران برای مراجعت ایشان انجام شود.
قربانعلی ادامه‌داد: همچنین برابر بررسی های انجام شده، تعداد مسافران این پرواز ۲۲۰ نفر بوده است که برای تعداد زیادی از این مسافران اطلاع رسانی به موقع انجام شده و بقیه افراد به‌علت سفر خارج از کشور تلفن همراه خود را از دسترس خارج و یا خاموش نگه داشته‌اند که این امر فرآیند اطلاع رسانی را با مشکل مواجه کرده است.
وی بیان‌داشت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن پوزش مجدد از مسافران گرامی، به صورت شبانه روزی در تلاش است تا ضمن ایجاد رضایتمندی و پاسخگویی به‌موقع، حداکثر ایمنی و آرامش را برای مسافران به ارمغان آورد.