خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 09 فروردین 1403 - 15:42
دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
استان،تهران،فروردين،ابتداي،پايان،نفر

ابوالفضل دربانی با اشاره به آخرین آمار تردد در استان تهران گفت: مجموع تردد‌ها از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز ۷ فروردین ۳۸ میلیون و۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد.
وی در ادامه با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در تهران بیان کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد است که تاکنون ۴ میلیون ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو از استان خارج شدند.
همچنین ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ مورد حجم تخلفات ناشی از سرعت است که این تخلفات رشد ۴۸ درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.
دربانی در ادامه با اشاره به آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی استان تهران در ایام نوروز اذعان کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین، ۱۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را به خود اختصاص داده است.
همچنین مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۲۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش را تجربه کرد.
دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه افزود: تعداد مجروحین تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۱۳۲ نفر که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرد.
همچنین تعداد مجروحین تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۷۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد کاهش داشته است.
دربانی در پایان خاطرنشان کرد: آمار جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری ناوگان اتوبوس از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ماه تعداد چهارصد و چهل و دوهزار و ششصد و چهل و نه نفر در قالب ۳۶۷۴۱ سفر (اتوبوس، مینی بوس و سواری) از مبدا استان تهران به اقصی نقاط کشور جابجا شدند و همچنین تعداد دویست و هفتاد و پنج هزار و صد و هفده نفر مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری به استان تهران وارد شدند.