خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رایزنی پژوهشگاه قرآن و حدیث و آستان قدس عباسی درباره همکاری علمی

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 12 اسفند 1402 - 15:24
طی این دیدار درباره مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها از جمله راه‌های همکاری در زمینه‌های پژوهشی و علمی، گسترش پل‌های ارتباطی و تقویت روابط میان طرفین در راستای احیای میراث اهل بیت رایزنی انجام شد.
حديث،احاديث،معارف،علمي،هيأت،قرآن،مركز،عليهم،پژوهشگاه،السلام، ...

به گزارش خبرنگار مهر، بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی با هیأت پژوهشگاه قرآن و حدیث درباره راه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های پژوهشی و علمی رایزنی کرد.
رایزنی‌ها در جریان بازدید هیأت ایرانی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث به همراه سید علی حسینی زاده، معاون وی و مسلم محمدی مسئول امور بین‌المللی و علمی دانشگاه تهران از مرکز تراث الحله وابسته به بخش معارف انجام شد.
شیخ صادق الخویلدی مدیر مرکز از این هیأت استقبال کرد.
طی این دیدار درباره مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها از جمله راه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های پژوهشی و علمی، گسترش پل‌های ارتباطی و تقویت روابط میان طرفین در راستای احیای میراث اهل بیت (علیهم السلام) و علمای برجسته آن رایزنی انجام شد.
تلاش دانشمندان و حافظان حدیث و سنت، در ثبت و ترجمه و شرح احادیث، قابل تحسین است؛ اما از آن‌جا که در طول سال‌های متمادی، جاعلان، به تحریف احادیث و اضافه کردن روایات ساختگی در میان مجموعه احادیث معصومان (علیهم السلام) پرداخته‌اند و در گذشته به علت محدودیت‌های کار جمعی، تلاش هماهنگ و جامعی برای سازماندهی احادیث صورت نگرفته است، نیاز به وجود مرکز مستقلی احساس می‌شد که اقدام سازمان یافته‌ای را در زمینه دسته‌بندی، پالایش، تبیین و ترویج معارف حدیثی و پژوهش در مسائل مربوط به حدیث انجام دهد.
مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث در جهت پر کردن این خلاء، به عنوان نخستین مجموعه مستقل حدیث پژوهی در جهان تشیع، درباره حدیث و مسائل مربوط به آن فعالیت می‌کند.از مهمترین اقدامات مؤسسه می‌توان به راه اندازی پژوهشکده علوم و معارف حدیث در سال ۱۳۷۴ شمسی اشاره کرد.
این پژوهشکده‌ها برآنند تا برپایه دو یادگار ارزشمند پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) یعنی قرآن و عترت به تولید دانش در حوزه علوم اسلامی بپردازند.