خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اپل موزیک کلاسیک سرانجام راه اندازی شد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | جمعه، 11 فروردین 1402 - 00:57
با وجود این که اپل موزیک کلاسیک یک برنامه جدید است، برای دانلود آهنگ‌های کلاسیک به برنامه Apple Music نیاز دارد.
كلاسيك،اپل،موزيك،موسيقي،برنامه،ضبط،پشتيباني،جست،اگرچه،آهنگسا ...

اپل موزیک کلاسیک، سرمایه‌گذاری بزرگ این شرکت در یک پلتفرم اختصاصی برای موسیقی کلاسیک، سرانجام سه‌شنبه در اپ استور منتشر شد.
در حال حاضر فقط در iPhone در دسترس است و اگرچه دارای ویژگی‌های بسیاری است که طرفداران کلاسیک برای آن شادی فراوان می‌کنند، اما برای گوش دادن به آهنگ‌های کلاسیک به‌صورت آفلاین زحمت بیشتری می‌طلبد.
این برنامه از خرید Primephonic توسط اپل در سال ۲۰۲۱ منتفی شد و این شرکت تاریخ انتشار مورد انتظار خود در سال ۲۰۲۲ را نیز از دست داد.
اپل موزیک کلاسیک سرانجام در اوایل این ماه، بیش از ۵ میلیون تراک با ۱۹۲ کیلوهرتز، ۲۴ بیت Hi را معرفی کرد.
صدای بدون اتلاف Res و همچنین ویژگی Spatial Audio اپل.
کاربران برای دسترسی به Apple Music Classic نیاز به اشتراک Apple Music دارند، اما نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای آن ندارند.
در حال حاضر به iOS محدود شده است، اگرچه نسخه اندروید آن در آینده نزدیک در راه است.
لیست موسیقی گسترده است، با تبلیغات این شرکت، ۲۰۰۰۰ آهنگساز و ۱۱۵۰۰۰ اثر در برنامه وجود دارد.
این برنامه در چهار بخش و بر اساس دوره‌های هنری مانند باروک یا مدرن، «حالات» و فهرست‌های موسیقی ایجاد شده توسط برخی از هنرمندان و آهنگسازان مدرن تنظیم شده است.
جست و جوی آهنگ کلاسیک می‌تواند با نام آهنگساز، ساز، نام مستعار هنرمند و موارد دیگر انجام شود.
جست و جو را می‌توان با برچسب‌هایی مانند تاریخ انتشار و مدت زمان نیز انجام داد.
هر آهنگ چندین گزینه ضبط را از ارکستر‌های مختلف با برخی از آهنگ‌ها، ده‌ها یا حتی صد‌ها قطعه ضبط جداگانه نشان می‌دهد؛ این برنامه همچنین شامل برخی از بیوگرافی آهنگساز و توضیحات برای برخی از قطعات اصلی تاریخ است.
اگرچه برای دسترسی به انتخاب موسیقی کلاسیک بدون آگهی به اشتراک اپل موزیک نیاز دارید، اپل موزیک کلاسیک یک برنامه جداگانه است.
با توجه به صفحه پشتیبانی خود اپل، دلیل جدا بودن این برنامه از اپل موزیک «پشتیبانی از ساختار داده پیچیده موسیقی کلاسیک» است.
شنوندگان کلاسیک اغلب موسیقی را از طریق دهه‌ها، تم‌ها و موارد دیگر جست و جو می‌کنند، چیزی که اکثر برنامه‌های موسیقی توجهی به آن ندارند، همچنین چندین قطعه ضبط شده از یک ترکیب وجود دارد.
در دوران اوج خود، Primephonic اعلام کرد چگونه تمام ابرداده‌ها را «به‌صورت دستی» وارد می‌کند، فرآیندی پرزحمت، اما متخصصان موسیقی کلاسیک می‌دانند که برای جست و جوی سمفونی شماره ۵ در مینور لودویگ ون بتهوون، درج «شماره ۵» در مقابل کنسرت پیانو او بسیار مهم است.
موسیقی کلاسیک متفاوت است.
صفحه پشتیبانی اپل توضیح می‌دهد که این عناوین طولانی‌تر و دقیق‌تر هنرمندان متعدد برای هر اثر و صد‌ها قطعه ضبط شده از قطعات شناخته شده است.
در عین حال اپل موزیک کلاسیک برای برخی عملکرد‌ها به برنامه استاندارد اپل موزیک متکی است.
کاربران می‌توانند آلبوم‌ها، فهرست‌های پخش و آهنگ‌های کلاسیک خود را در برنامه معمولی اپل موزیک ردیابی کنند، اگرچه هیچ یک از ویژگی‌های فهرست پخش جدید که ضبط‌ها، آثار یا آهنگسازان را نشان می‌دهند در برنامه اصلی موسیقی ظاهر نمی‌شوند، همچنین نمی‌توانید موسیقی را در اپل موزیک کلاسیک به هم بزنید، اما در اپل موزیک می‌توانید.
همچنین اگر می‌خواهید به موسیقی کلاسیک به صورت آفلاین گوش دهید، کار ساده‌ای است.
صفحه پشتیبانی در این باره خاطرنشان می‌کند که نمی‎توانید موسیقی را از برنامه کلاسیک بارگیری کنید، اما برای دانلود آهنگ‌ها از لیست‌های پخش کلاسیک خود، می‌توانید از طریق مراجعه مجدد به اپل موزیک اقدام کنید.
اپل موزیک کلاسیک می‌تواند به تنهایی پاسخگوی نیاز طرفداران کلاسیک باشد، اما با وجود این واضح است که هنوز جا برای اپل وجود دارد تا ویژگی‌های مستقل اپل موزیک کلاسیک را در آینده گسترش دهد که به توجیه بیشتر ماهیت آن به عنوان یک برنامه جداگانه کمک می‌کند.
منبع: gizmodo