خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برف شهرهای اردبیل را سفیدپوش کرد

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 02 فروردین 1402 - 14:24
اردبیل- با گذشت ۲ روز از فصل بهار و بیداری زمین بارش برف در نقاط مختلف استان اردبیل مسافران نوروزی را غافلگیر کرد.
استان،بارش،مناطق،هواشناسي،برف،عصر،بارشي،سامانه،اردبيل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی و با فعالیت سامانه بارشی در استان طی دیروز تا صبح امروز در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داد.
سیاوش محمدی با اشاره به اینکه بارش برف در شهر توریستی هیر مسافران را شگفت زده کرد، افزود: بیشترین بارش در نواحی منتهی به کوهستان سبلان به خصوص شهرستان سرعین با ۱۴ میلیمتر و بیشترین بارش برف در گردنه الماس با ۱۵ سانتیمتر به ثبت رسید.
وی ادامه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی همچنان تا عصر امروز چهارشنبه دوم فروردین شرایط جوی در سطح استان ناپایدار بوده و در برخی مناطق به ویژه در نیمه جنوبی و کوهستانی استان اردبیل بارش پراکنده و خفیف باران و برف پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از استان خارج شده و طی امشب تا قبل از ظهر فردا به دلیل تداوم وزش باد خزری دمای هوا به طور نسبی کاهش یافته و هوای نسبتاً سردی در استان حاکم می‌شود.
محمدی گفت: از فردا پنجشنبه سوم فروردین ضمن افزایش نسبی دمای هوا در سطح استان شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری خواهیم بود.
وی تصریح کرد: همچنین از فردا تا عصر یکشنبه هفته آینده جوی نسبتاً پایدار در سطح استان پیش بینی می‌شود اما طی این مدت از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطق کوهستانی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.
محمدی اظهار کرد: از عصر یکشنبه ۶ فروردین با وزش باد جنوبی، سامانه بارشی دیگری وارد استان شده و سبب افزایش ابر و بارش باران در بیشتر مناطق استان می‌شود.