خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز پخش سریال پویانمایی «چله پله زیرزمین» از امروز

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 01 فروردین 1402 - 15:43
اولین قسمت سریال انیمیشن «چل پله زیرزمین» به کارگردانی علیرضا طاهری امروز یکم فروردین از کانال نهال پخش می‌شود.
قسمت،كوشا،تور،دكتر،چل،انيميشن،پله،نوجوان،اعتماد

اولین قسمت از سریال پویانمایی «چل پله زیرزمین»، تازه‌ترین محصول مرکز انیمیشن سوره، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا طاهری و نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده امروز اول فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه کودک (کانال نهال) می‌رود.
مخاطبان کودک و نوجوان در نخستین قسمت شاهد ورود «کوشا» بعد از پیچ و واپیچ‌های امنیتی «دکتر تور» به منطقه محرمانه‌ای در کویر می‌شوند؛ پسری نوجوان که می‌تواند با تکیه بر هوش و علاقه‌اش به علم و دانش در آزمون‌های عجیب و غریب «دکتر تور» نمره قبولی بگیرد.
در ادامه «کوشا» با موجوداتی عجیب و غریب مواجه می‌شود که از انقراض درآمده‌اند.
«دکتر تور» وظایف این پسر نوجوان را شرح می‌دهد و او در اولین چالش خود باید راه حلی پیدا کند تا موجودی به نام «بادکنک» را که به علت سبکی به سقف چسبیده است پایین بیاورد.
همچنین «کوشا» باید با موجودات دوست شود تا بتواند ماموریتش را به سرانجام برساند.
اعتماد کردن در دوستی از اهداف این قسمت است.
در حقیقت اعتماد نوعی توافق گام به گام است و جلب اعتماد دیگران یک مهارت برای دوستی و همکاری است.
«چل پله زیر زمین» که خروجی سومین دوره رویازی است، در ژانر ماجراجویانه-آموزشی و با تکنیک دوبعدی رایانه‌ای ساخته شده و همچنین لحنی کمدی فانتزی دارد.
این اثر ۸ شخصیت با نام‌های «کوشا»، «دکتر تور»، «گردوله»، «بادکنک (کوپَلِه)»، «خرخف»، «زیپی»، «کُلَنجَک»، «انگول» دارد که هر کدام داستان متفاوتی دارند.
جدیدترین سریال پویانمایی مرکز انیمیشن سوره با نام «چل پله زیرزمین» که مجری طرح آن استودیو قاف از فعالان انیمیشن در شهر قزوین است، در ۲۶ قسمت تولید و آماده نمایش شده و فصل نخست آن در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای در نوروز ۱۴۰۲ هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه کودک (کانال نهال) پخش می‌شود.