خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رشد ۱۸ درصدی اهدای خون در بانوان در دو ماه ابتدایی سال

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 04 خرداد 1401 - 01:06
مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: اهدای خون بانوان در دو ماه اول سال جاری از رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.
خون،نفر،درصد

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
محمدرضا مهدی زاده گفت: میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان تهران طی دو ماه اول سال جاری ۸٠ هزار و ۶۷۴ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸/۹۱ درصد رشد داشته است.
به گفته وی از میان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون ۶۴ هزار و ۹۴۵ نفر موفق به اهدای خون می شوند که نسبت به سال قبل به میزان ۲۸/۴۲ درصد رشد داشته است.
او گفت: در دو ماه اول سال جاری ۱۱ هزار و ۲۲ نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند که در مقایسه با سال ۱۴٠٠ این آمار به میزان ۳۲/۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
در دو ماه اول امسال ۲۱ هزار و ۷۸۲ نفر از افراد باسابقه اقدام به اهدای خون کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۴/۱۶ درصد رشد داشته است.
مدیر کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد که در دو ماه اول سال جاری ۳۲ هزار و ۱۴۱ نفر از افراد مستمر اقدام به اهدای خون کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار به میزان ۳٠/۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
مهدی زاده گفت: در دو ماه اول امسال دو هزار و ۱۷۳ نفر از بانوان با مراجعه به مراکز اهدای خون در این کار خیر مشارکت داشته اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته در حدود ۱۸/۶۸ درصد رشد داشته است.