خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیروان تفکر دوم خرداد یا اهل مقاومت نبودند و یا بریده‌های صحنه انقلاب بودند

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | چهارشنبه، 04 خرداد 1401 - 00:06
سردار قاآنی گفت: اگر بر مدار مکتب امام (ره) حرکت کردیم، آن گاه ادامه سوم خرداد چهارم خرداد است و اگر به هر دلیلی عقب گرد کردیم، دوم خردادی می‌شویم.
مقاومت،خرداد،انقلاب،سپاه،ميدان،اسلامي،خردادي،اطلاق

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز سه‌شنبه سوم خرداد ماه در مراسم یادواره شهدای دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه مناسبت دیگری تحت عنوان دوم خرداد نیز وجود دارد، اظهار داشت: سوم و چهارم خرداد ( فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان بود که متاسفانه در تقویم‌های ما کمتر به آن اشاره شده است) مستقیم به مقاومت دارد و دوم خرداد نیز به مقاومت ارتباط مستقیم دارد و اینکه این روز‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تفضل الهی است تا فکر کنیم اگر بر مدار مکتب امام (ره) حرکت کردیم، آن گاه ادامه سوم خرداد چهارم خرداد است و اگر به هر دلیلی عقب گرد کردیم، می‌شویم دوم خردادی.
سردار قاآنی در ادامه گفت: ما با برخی اشخاص جنگ و دعوا نداریم، بصیرت جزو برجستگی بالای نیرو‌های سپاه و فرزندان میدان مقاومت است.
سخنان بسیاری درباره دوم خرداد وجود دارد، اما اگر آن‌ها را جمع کنیم، عصاره این است که پیروان این تفکر یا اهل مقاومت نبودند و یا بریده‌های صحنه انقلاب و مقاومت بودند؛ هیچ کدام از آن‌ها مرد میدان مقاومت و استمرار آن نبودند؛ انقلاب اسلامی مرد میدان مقاومت می‌خواهد و اگر این همه پیروزی در صحنه های مختلف حاصل شده به این علت است که انقلاب اسلامی یکبار دیگر برای همه مسلمانان و اهل دنیا گرد را از روی آیات مبارکه مقاومت در قرآن و این سبک زندگی مقاومت ارزشمند، پاک کرد.
گفتنی است، پـس از انـتـخـابـات دوم خـرداد ۱۳۷۶، و شروع دولت اصلاحات به تفکرات آن‌ها وگروه ها و احزاب وابسته به آنها گروه «دوم خردادی» اطلاق می شود که امروزه در ادبیات سیاسی به آنها گروههای اصلاح طلب اطلاق می شود.