خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 07 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نرخ ناباروی در ایران ۲۰ درصد است

مهر | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 08 دی 1400 - 11:06
مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه ابن‌سینا، نرخ ناباروری در کشور را ۲۰ درصد عنوان کرد.
ناباروري،درمان،كشور،تبار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صادقی تبار، با بیان اینکه نزدیک به ۴ میلیون زوج نابارور در کشور داریم، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها، میانگین ناباروری در کل کشور ۲۰.۲ درصد است.
وی افزود: ناباروری به ۴ شیوه سرپایی، آی یو آی (IUI)، آی وی اف (IVF) و استفاده از رحم جایگزین قابل درمان است.
صادقی تبار گفت: حدود ۹۰ مرکز درمان ناباروری در بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سطح کشور داریم.
وی با اشاره به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای درمان ناباروری، افزود: این میزان بودجه تأمین کننده هزینه‌های ۱۰۰ هزار سیکل درمان ناباروری در کشور خواهد بود.
صادقی تبار گفت: یک بسیج عمومی، همیاری و همدلی در تمامی مراکز درمان ناباروری لازم است تا این اعتبار در اختیار زوجین قرار گیرد و بتواند برای سال‌های بعد پایدار و بیشتر شود.