خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین المللی برای معرفی زرشک

مهر | استان‌ها | شنبه، 01 آبان 1400 - 14:24
بیرجند-رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین گفت: برای معرفی محصول زرشک در بازارهای جهانی هنوز جای کار بسیار وجود دارد و می‌توانیم از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.
ايران،زرشك،توسعه،امين،پروژه،محمد،سازمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین صبح شنبه در جشنواره یاقوت‌های سرخ قهستان که با حمایت بنیاد مستضعفان و توسط نهاد پیشرفت و آبادی بنیاد علوی درمیان درخانه تاریخی شریف شهر قهستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه توسعه خوشه زرشک که در خراسان‌جنوبی ایجاد شده از برنامه‌های سازمان یونیدو الگو گرفته شده است.
رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین بیان‌کرد: در ایران این برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال انجام است و دوازدهمین سال است که پروژه توسعه خوشه زرشک انجام می‌شود.
محمد امین ادامه‌داد: از نکات مثبت پروژه در خراسان‌جنوبی این است که در یک جغرافیایی کوچک کار انجام می‌شود و این موضوع یکی از مؤلفه‌های موفقیت پروژه‌ها است.
وی با بیان اینکه زرشک خراسان‌جنوبی با توجه به ویژگی‌های برجسته آن جای کار بسیار دارد، گفت: پروژه‌های توسعه خوشه‌ای چه در ایران و در دیگر کشورها زمانی موفق خواهد بود که یک کار گروهی صورت گیرد.
رئیس دفتر هماهنگی تجاری ایران و چین با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک از محدود سازمان‌هایی است که بودجه برای توسعه داشته و تمایل دارد برای محصولات مزیت‌دار هزینه کند، ادامه‌داد: امیدواریم بتوانیم امثال این جشنواره را برای خرما در جنوب و گل محمدی در قمصر ایجاد کنیم که حتی می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر از شهرهای بزرگ شود.
محمد امین افزود: برای محصول زرشک در بازارهای جهانی هنوز جای کار بسیار وجود دارد و می‌توانیم از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.