خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استقبال انگلیسی‌ها از بیومتریک به دلیل ضعف رمز‌های عبور معمولی

باشگاه خبرنگاران | یادداشت | جمعه، 30 مهر 1400 - 06:06
گزارش‌ها نشان می‌ دهند که رمز‌های عبور معمولی کاربران را به صورت کامل از خطر در امان نگه نمی‌ دارند.
بيومتريك،فناوري،گزارش،كاربران،اطلاعات،فيشينگ،هك

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تچ رادار، تحقیقات جدید نشان داده است که علیرغم سال‌ها استفاده از گذرواژه‌ها، آن‌ها هنوز امنیت نسبتاً ضعیفی دارند و بسیاری از کاربران متوجه شده اند که برای ایمن ماندن آنلاین باید به اشکال دیگری از خود حفاظت کنند.
گزارشی از اتحادیه FIDO، یک انجمن صنعت باز که روی کاهش وابستگی به گذرواژه‌ها کار می‌کند، نشان داد که یک چهارم از مردم دنیا از فناوری بیومتریک (اثر انگشت، فناوری تشخیص چهره و موارد مشابه) استفاده می‌کنند و تنها در انگلیس است که حداقل ۳۹ درصد از مردم از بیومتریک استفاده می‌کنند.
این گزارش هشدار می‌دهد که رمز‌های عبور هنوز مستعد انواع مختلفی از حملات از راه دور مانند فیشینگ، پر کردن اطلاعات کاربری یا روش‌های دیگر هستند.
در نتیجه، بسیاری از تولید کنندگان تجهیزات اصلی (OEM) و توسعه دهندگان نرم افزار به استفاده از روش‌های بیومتریک و کلید‌های امنیتی روی آورده اند.
این گزارش همچنین نشان داد که کاربران انگلیسی به دلیل ترس از هک شدن و لو رفتن اطلاعات، به طور فعال اقداماتی را برای محافظت از حساب‌های خود در برابر هکر‌ها و مجرمان سایبری انجام می‌دهند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/