خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشرفت ۶۵ درصدی دومین تونل بزرگ استان اصفهان

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 13:13
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای این پروژه تا کنون بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
تونل،خوانسار،مياندشت،اصفهان،استان،بويين،بوئين،متصل

ایسنا/اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای این پروژه تا کنون بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت عملیات اجرایی تونل خوانسار-بویین میاندشت و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار کرد: این تونل در کیلومتر هفت جاده خوانسار به بویین میاندشت، در کوه‌های معروف به پنج پنجه و در دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه جاده اتصالی خوانسار به بویین میاندشت دارای شیب‌های طولی و افقی بسیار تند بوده، بنابراین در سال‌های ۹۰ و ۹۱ مطالعاتی بر روی این محور انجام پذیرفت و نهایتاً احداث تونل مدنظر قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی احداث تونل خوانسار آغاز شد، گفت: با توجه به اینکه برای احداث این تونل تا کنون دو قرارداد منعقد شده بیش از ۶۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای تونل، بهسازی و ایمن‌سازی محور خوانسار به بویین میاندشت بوده است، افزود: دومین تونل بزرگ استان اصفهان بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قاری‌قرآن با اشاره به اینکه طول تونل حدود یک هزار و ۲۰۰ متر است، اظهار کرد: حفاری مقطع تونل بصورت کامل اجرا شده، همچنین عملیات لاینیگ تونل به طول ۶۳۵ متر و دیوارسازی و کف‌سازی به طول ۷۳۹ متر انجام شده است.
وی در خصوص راه های دسترسی تونل خوانسار به بوئین میاندشت، افزود: راه های دسترسی به تونل از سمت خوانسار حدود ۱۴ کیلومتر بوده که مطالعات اولیه آن انجام شده است و تا بهشت فاطمیه امتداد می‌یابد و به کنارگذر خوانسار متصل می‌شود و به این ترتیب یک رینگ را برای خوانسار به وجود می‌آورد، همچنین از سمت شهرستان بویین میاندشت حدود هشت کیلومتر راهسازی نیاز دارد تا به جاده حسین‌آباد متصل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می‌شود و سه استان اراک- اصفهان- خوزستان را متصل می‌کند که با اتمام آن مزایایی همچون کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر و افزایش ایمنی در تردد را به همراه دارد.
انتهای پیام