خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با اهمیت ترین نکات برای خرید سختی گیرهای رزینی

ایسنا | بازار | دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 10:30
سختی یکی از مهم ترین پارامترهایی است که سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.
سختي،رزيني،آب،گير،گيرهاي،عملكرد،دستگاه،انواع،اساس،كاهش،•،رزي ...

سختی یکی از مهم ترین پارامترهایی است که سطح کیفی آب را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آبین، سختی آب به واسطه عوامل مختلفی در بسیاری از مناطق بسیار بالا و در واقع خارج از استانداردهای لازم است، این موضوع باعث شده تا استفاده از روش های مختلف برای کاهش میزان سختی آب و نزدیک کردن آن به محدوده استاندارد کاربرد بالایی داشته باشد.
آیا می دانستید بیش از ۸۰ درصد منابع آب در طبیعت دارای سختی بالاتر از حد استاندارد هستند؟
استفاده از آب سخت یکی از مهم ترین عواملی است که باعث وارد شدن خسارات به سیستم های لوله کشی می شود و استفاده از راه حل مناسب برای کاهش میزان سختی آب اهمیت زیادی دارد.
یکی از پر کاربردترین روش های کاهش سختی آب به ویژه در موارد صنعتی، دستگاه های سختی گیر رزینی هستند.
استفاده از روش های تعویض یونی برای کاهش املاح آب و در نتیجه کم شدن سختی، بسیار کارآمد و بر همین اساس دستگاه های سختی گیر رزینی کاربرد بالایی در صنایع مختلف دارند.
کارایی بالا و عملکرد مطلوب سختی گیرهای رزینی باعث شده تا اطلاع از نحوه عملکرد آنها برای بسیاری از افراد جالب باشد و در صورت استفاده از آن نیاز به دانستن اطلاعاتی در این باره داشته باشند، اگر شما هم از این دسته افراد هستید با مطالعه ادامه مطلب با ما همراه باشید.
عملکرد سختی گیر رزینی
مهم ترین عملکرد و بخش در ساختار دستگاه های سختی گیر رزینی به ماده شیمیایی آن و در واقع رزین بستگی دارد.
عملکرد دستگاه های سختی گیر رزینی به این صورت است که بعد از جریان آب سخت در بین رزین ها، یون هایی مثل کلیسم و منیزیم که عامل سختی آب هستند با سدیم جایگزین می شوند.
البته خوب است به این نکته هم اشاره شود که رزین ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند و مهم ترین عامل تاثیر گذار در نحوه عملکرد سختی گیرهای رزینی به نوع رزین در آنها بستگی دارد.
برای افزایش راندمان و بهبود عملکرد دستگاه های سختی گیر رزینی می توان از سیلیس هم در بستر مخزن استفاده کرد.
در این صورت آب از قسمت بالایی دستگاه سختی گیر به ساختار آن وارد شده و با عبور از رزین ها، املاح آن کاهش پیدا می کند، در نهایت ذرات معلق آب هم با عبور از سیلیس ها حذف می شود.
کاربردهای سختی گیرهای رزینی
عملکرد مطلوب سختی گیرهای رزینی برای کاهش املاح آب باعث شده تا کاربرد بالایی را هم در صنایع مختلف داشته باشد.
مهم ترین کاربردهای سختی گیرهای رزینی شامل موارد زیر می شوند:
• در مواردی که سختی آب در مصارف خانگی بسیار بالاست، می توان از سختی گیرهای رزینی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به سیستم های لوله کشی ساختمان استفاده کرد.
• دیگ های بخار و مبدل های حرارتی
• برج های خنک کننده و سیستم های سرمایشی
• کاهش سختی آب چاه و آب های سطحی
• صنایع رنگسازی و رنگرزی
• موتورخانه ها و سیستم های حرارتی ساختمان ها
استفاده از سختی گیرهای رزینی در تمام مواردی که گفته شد، باعث بالا رفتن طول عمر سیستم و بهبود عملکرد و راندمان کلی آن می شود.
بررسی انواع سختی گیرهای رزینی
انواع دستگاه های سختی گیر بر اساس پارامترهای مختلف، متفاوت هستند و بر همین اساس هم کاربردهای متنوعی را در صنایع مختلف دارند.
دانستن عملکرد و ویژگی های انواع سختی گیرهای رزینی به ما در زمینه خرید سختی گیر مناسب با توجه به کاربرد، به میزان قابل توجهی کمک می کند، موارد زیر انواع دستگاه های سختی گیر رزینی بر اساس پارامترهای مختلف هستند:
انواع دستگاه های سختی گیر رزینی بر اساس جنس بدنه
انواع دستگاه های سختی گیر رزینی بر اساس جنس بدنه می توانند شامل موارد زیر شوند:
سختی گیر رزینی FRP: جنس بدنه سختی گیرهای FRP از فایبرگلاس روی پلی اتیلن تولید شده و در روند ساخت، کاملا مقاوم سازی می شوند.
فشار کاری در سختی گیرهای FRP می تواند به اندازه ۶ بار باشد و بر همین اساس هم دارای کاربردهای مشخصی در صنایع مختلف هستند.
سختی گیر رزینی فلزی: سختی گیرهای رزینی فلزی با فلز گالوانیزه و استیل طراحی و تولید می شوند و فشار کاری در آنها بین ۴ تا ۷ بار گزارش شده است.
***توجه کنید که استفاده از سختی گیرهای فلزی در مواردی که به ظرفیت بسیار بالایی نیاز است، کاربردی تر می باشد.
انتهای رپرتاژ آگهی