خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وزارت دفاع آذربایجان، ارمنستان را به تشدید عمدی تنش‌ها در مرزها متهم کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 06 مرداد 1400 - 15:18
وزارت دفاع آذربایجان از ارمنستان خواست از انجام اقدامات تحریک آمیز و تشدید تنش‌ها در مرزهای بین دو کشور خودداری کند.
آذربايجان،ارمنستان،مرز،وزارت،جمهوري،مرزهاي،تشديد،آتش،نظامي

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع آذربایجان امروز (چهارشنبه) از ارمنستان خواست تا از انجام اقدامات تحریک آمیز و تشدید عمدی تنش‌ها در مرزهای بین دو کشور اجتناب کند.
وزارت دفاع آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از مقامات نظامی و سیاسی ارمنستان می‌خواهیم که از انجام اقدامات تحریک آمیز و تشدید عمدی تنش‌ها در مرزهای بین دو کشور خودداری و مذاکرات درباره تعیین مرزهای دولتی را به روشی مدنی آغاز کنند.
ارتش آذربایجان اوایل روز چهارشنبه با اشاره به اینکه دو سرباز آذربایجانی بر اثر تیراندازی های مکرر از سوی ارمنستان در بخش کلبجر در مرز زخمی شدند، تاکید کرد: مقامات نظامی و سیاسی ارمنستان باید مسئولیت کامل وخیم‌تر شدن اوضاع در مرز بین دو کشور را بر عهده بگیرد.
در این بیانیه آمده است: برای اطمینان از مصونیت مرزهای جمهوری آذربایجان، با قاطعیت به تمامی اقدامات تحریک آمیز از سوی ارمنستان پاسخ می دهیم.
همچنین این وزارتخانه در بیانیه جداگانه نوشت، آذربایجان ابتكار روسیه برای اعلام آتش بس در مرز را از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی، پذیرفت اما طرف ارمنی همچنان به تشدید تنش‌ها در مرز ادامه و مواضع ما را با استفاده از تانک و خمپاره ۱۲۰ میلی متر مورد اصابت گلوله قرار می دهد.
صبح امروز نیز، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی درگیری با نیرو‌های جمهوری آذربایجان در ۲۸ ژوئیه، سه نظامی ارمنی کشته و دو نفر زخمی شدند.
این وزارت خانه علت این درگیری را حمله از سوی نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان دانست.
وزارت دفاع ارمنستان پیش از این نیز در حساب توئیتر خود اعلام کرده بود جمهوری آذربایجان صبح چهارشنبه آتش بس در شمال شرقی مرز بین دو کشور را نقض کرده است.
در متن این پیام آمده است: نبرد‌های محلی در حال وقوع است.
تمام مسئولیت تشدید تنش‌ها بر عهده رهبری نظامی-سیاسی جمهوری آذربایجان است.
تبادل آتش بین نیروهای نظامی دو طرف در این منطقه در یک ماه گذشته افزایش یافته است و هریک دیگری را به نقض آتش بس متهم می‌کند.
انتهای پیام/