خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بنیاد علوی در تأمین آب شرب انگوت

مهر | اقتصادی، استان‌ها | دوشنبه، 04 مرداد 1400 - 12:41
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ۴۰ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب تازه‌کند انگوت از طریق بنیاد علوی تأمین می‌شود.
احداث،آب،منطقه،شهرستان،شاهد،اجرايي،تومان،گرمي،عملياتي

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این تصفیه‌خانه نیاز است که ۲۰ میلیارد تومان آن از طریق منابع استانی و ۴۰ میلیارد تومان آن نیز از طریق بنیاد علوی تأمین خواهد شد.
وی تصریح کرد: قرار است مابقی اعتبارات نیز از محل تنش آبی و اعتبارات ملی برای اجرایی شدن این پروژه تأمین شود تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب تازه‌کند انگوت باشیم.
استاندار اردبیل گفت: خوشحال هستیم که بعد از سال‌ها انتظار اهالی بالاخره سد تازه‌کند تکمیل و به بهره‌برداری رسید تا شاهد ورود این سد به چرخه تأمین منابع آب استان باشیم.
بهنام‌جو افزود: ۳۵ هزار نفر از اهالی این منطقه از آب شرب این سد استفاده خواهند کرد که انتظار می‌رود در مهلت دو سال با طراحی مناسب احداث این تصفیه‌خانه را شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار احداث این تصفیه‌خانه در شهرستان تازه تأسیس انگوت، شاهد افتتاح راه آسفالته روستایی به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودیم تا روستاییان تردد ایمن و راحتی را داشته باشند.
بهنام‌جو اضافه کرد: توسعه شهرستان انگوت به شکل همه‌جانبه هدف‌گذاری شده و با تلاشی که نماینده این شهرستان در مجلس و شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌دهد، سعی بر این است تا با انتخاب پیمانکار توانمند پروژه‌های آب و خاک در این منطقه به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.
وی همچنین به کلنگ‌زنی اولین هتل سه ستاره در گرمی در منطقه گردشگری گیلارلو اشاره کرد و ادامه داد: این هتل در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع و سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
بهنام‌جو بیان کرد: با بهره‌برداری از رینگ گردشگری گیلارلو و احداث این هتل گرمی در مسیر توسعه گردشگری قرار می‌گیرد و در کنار آن تمام تلاشمان بر این است تا طرح‌های توسعه صنعتی در این منطقه اجرایی و عملیاتی شود.
وی به کلنگ‌زنی چندین طرح صنعتی در گرمی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ها اشاره کرد و گفت: احداث کارخانه تولید سیمان، ظروف دارویی و همچنین صنایع پایین دست پتروشیمی در این شهرستان امیدواری را برای ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان بیکار منطقه به وجود آورده است.