خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خطر در کمین سراب‌های کرمانشاه

ایسنا | برگزیده، استان‌ها | پنجشنبه، 31 تیر 1400 - 08:53
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: روند نزولی کاهش نزولات آسمانی موجب به خطر افتادن وضعیت آبی سراب های استان کرمانشاه شده است.
سراب،وضعيت،آب،تالاب،استان،هشيلان

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: روند نزولی کاهش نزولات آسمانی موجب به خطر افتادن وضعیت آبی سراب های استان کرمانشاه شده است.
فریدون یاوری اظهار کرد: خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی موجب شده سطح آب سراب ها به پایین تر از حد ممکن خود رسیده و در معرض خشک شدن قرار گیرند.
وی گفت: متأسفانه سراب های استان کرمانشاه به ویژه سراب یاوری حال و روز خوبی ندارند و در معرض خشکیدگی کامل قرار دارند.
وی در خصوص وضعیت سراب نیلوفر کرمانشاه نیز اظهار کرد: میزان آبدهی این سراب از شرایط نرمال خارج و به حداقل رسیده که این نشانگر وضعیت مناسبی برای این سراب زیبا نیست.
یاوری وضعیت میزان آب سراب روانسر را هم نامناسب و در معرض خطر خشک شدن عنوان کرد.
مدیرکل محیط زیست استان در ادامه به وضعیت آبی تالاب هشیلان اشاره کرد و گفت: تالاب هشیلان نیز به مانند سایر سراب های استان حال و روز خوبی ندارد و خروجی آب تالاب بسیار ناچیز و در حد صفر می باشد.
این مقام مسئول از انجام رایزنی های لازم با آب منطقه ای برای تأمین آب لازم تالاب هشیلان از سد گاوشان خبر داد و افزود: امیدواریم با مشارکت آب منطقه ای بتوانیم وضعیت بحرانی تالاب هشیلان را مدیریت کنیم.
انتهای پیام