خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تمامی مجوزهای تردد کوتاه و بلندمدت از امروز باطل است

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:12
فرماندار بیجار گفت: از امروز تمامی مجوزهای تردد کوتاه و بلندمدت باطل است و جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای وضعیت‌های قرمز و نارنجی در انتظار متخلفان است.
بيجار،واكسن،قرمز،وضعيت،نفر،درصد،عنوان،دلتا،دوز

ایسنا/کردستان فرماندار بیجار گفت: از امروز تمامی مجوزهای تردد کوتاه و بلندمدت باطل است و جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای وضعیت‌های قرمز و نارنجی در انتظار متخلفان است.
علی اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار امروز سه‌شنبه (۲۹تیرماه) در جلسه ستاد کرونای بیجار عنوان کرد: تعداد بیماران بستری از ۱۹ نفر گذشته و بیشتر قشر جوان و زیر ۴۰ سال هستند؛ با توجه به رسیدن ویروس دلتا به تهران و البرز و جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر بیجاری که در آنجا زندگی می کنند و مراوداتی که با بیجار دارند وضعیت این شهر در معرض خطر است و پیش‌بینی می‌شود که به وضعیت قرمز برسیم.
وی افزود: در چند روز گذشته چهار نفر بدحال به سنندج اعزام شدند؛ در روستاها ۹۰ درصد مردم ماسک نمی‌زنند، وظیفه داریم ماسک زدن که راه حل موثری است را نهادینه کنیم.
ورمقانی اظهارکرد: آرامستان‌ها، پارک‌ها، شهربازی، کوهستان‌پارک و تفریحگاه‌ها به محض قرمز شدن وضعیت بسته خواهد شد؛ از امروز تمامی مجوزهای تردد کوتاه و بلندمدت باطل است و جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای وضعیت‌های قرمز و نارنجی در انتظار متخلفان است.
امیرمرسا مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار در ادامه این جلسه گفت: هم‌اکنون ۱۹ بیمار بستری داریم که ۸۰ درصد آن‌ها زیر ۴۰ سال سن هستند؛ سویه دلتا بیشتر سنین پایین را درگیر می‌کند و از ابتدای بیماری تا به امروز ۱۱۴ نفر فوتی با PCR مثبت در شهرستان بیجار داشتیم.
افشین جمشیدی رئیس مرکز بهداشت بیجار به تشریح وضعیت واکسیناسیون پرداخت و گفت: واکسن کووبرکت را دریافت کردیم و خوشبختانه ۶۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال در بیجار در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
وی در پایان اظهار کرد: ۱۱۷۰۰ واکسن به عنوان دوز اول و ۳۹۱۴ واکسن به عنوان دوز دوم و در مجموع ۱۵۶۱۴ واکسن تزریق شده است و به نسبت جمعیت بالاتر از میانگین استان کردستان واکسن تزریق شده است.
انتهای پیام