خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دام را از مراکز مجاز خریداری کنید/گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 29 تیر 1400 - 10:12
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: روز عید قربان امسال، ۱۴ گروه سیار و ۱۳ گروه ثابت کار نظارت بهداشتی بر ذبح شرعی دام‌ها را بر عهده دارند.
ذبح،دام،قرباني،دامپزشكي،جانباز،هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: روز عید قربان امسال، ۱۴ گروه سیار و ۱۳ گروه ثابت کار نظارت بهداشتی بر ذبح شرعی دام‌ها را بر عهده دارند.
محمد جانباز صبح امروز (۲۹ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: مردم برای قربانی کردن، دام را از مراکز مجاز خریداری کنند، دام تا جای ممکن در کشتارگاه‌ها کشتار و در صورت ذبح در منزل از دستکش، کلاه، ماسک، عینک و چکمه برای جلوگیری از ابتلا به انگل‌های خارجی استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای از بین رفتن بیماری احتمالی، گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند، تصریح کرد: ۱۶ روحانی در کشتارگاه‌ها و مکان‌های ذبح دام، بر روند ذبح شرعی دام‌ها نظارت می‌کنند.
جانباز با اشاره به اینکه ۴۰ نفر ذبح کننده آموزش دیده در کشتارگاه‌های استان مستقر می‌شوند، اظهار کرد: مردم حتماً دام را برای ذبح، به فرد آموزش دیده بسپارند.
وی در خصوص شرایط ذبح دام‌هااضافه کرد: شتر در زمان ذبح باید ۵ سال تمام، گاو و بز ۲ سال تمام و گوسفند باید یک سال تمام داشته باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان سالم بودن دام در زمان ذبح را از دیگر شروط قربانی کردن دانست و عنوان کرد: دام قربانی شده باید به سه قسمت تقسیم شده و میان فرد قربانی کننده، همسایه و نیازمند تقسیم شود.
انتهای پیام