نخسیتن برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه سرا انجام شد
مهر
|
استانها
|
یکشنبه، 27 تیر 1400 - 19:13
صومعه سرا- نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان گیلان در شهرستان صومعه سرا انجام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان گیلان در شهرستان صومعه سرا انجام شد.
این برداشت در روستای نرگستان از توابع شهرستان صومعه سرا و در بیش از یک هکتار از مزرعه «ولی محمدی» شالیکار صومعه سرایی انجام شد.
لازم به ذکر است، بر اساس گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از مزارع برنج استان گیلان برداشت میشود که از این میزان ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال میشود.