سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نخسیتن برداشت مکانیزه برنج گیلان در صومعه سرا انجام شد

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 27 تیر 1400 - 19:13
صومعه سرا- نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان گیلان در شهرستان صومعه سرا انجام شد.
صومعه،برنج،گيلان

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای استان گیلان در شهرستان صومعه سرا انجام شد.
این برداشت در روستای نرگستان از توابع شهرستان صومعه سرا و در بیش از یک هکتار از مزرعه «ولی محمدی» شالیکار صومعه سرایی انجام شد.
لازم به ذکر است، بر اساس گفته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از مزارع برنج استان گیلان برداشت می‌شود که از این میزان ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود.