خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور ایرانی‌ها در ۲ رشته تیمی و توپی المپیک توکیو / امید به نمایشی درخشان

باشگاه خبرنگاران | ورزشی | شنبه، 26 تیر 1400 - 16:18
کاروان کشورمان برای اولین بار در ۲ رشته تیمی و توپی در رقابت‌های المپیک شرکت خواهد کرد.
المپيك،كشورمان،رشته،حضور،مسابقات،كسب،ملي،تيم

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول مرداد بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌شود.
با وجود این که شیوع ویروس کرونا بازی‌های امسال را دستخوش تغییر کرده است و بار‌ها شاهد لغو و تعویق مسابقات کسب سهمیه بوده ایم؛ اما بالاخره کمیته برگزاری بازی‌های توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفتند.
در این رقابت‌ها ۱۱ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان حضور خواهند داشت که از این تعداد، ۶۶ نفر از ورزشکاران ایرانی هستند که در ۱۷ رشته سهمیه حضور در بازی‌ها را به دست آورده‌اند.
این رقابت ها، اولین دوره‌ای است که کاروان کشورمان با حضور در ۲ رشته توپی که به صورت تیمی برگزار می شود، در المپیک نماینده خواهد داشت.
در المپیک توکیو برای اولین بار رشته‌های بسکتبال و والیبال هر ۲ با یکدیگر در المپیک شرکت خواهند کرد.
اتفاقی که در دوره‌های گذشته هیچ گاه برای کاروان کشورمان پیش نیامده و در هر دوره تنها یک رشته توپی از کشورمان در المپیک حاضر بود.
والیبالی‌ها در این دوره برای دومین مرتبه پیاپی حضور در مسابقات المپیک را تجربه می‌کنند، شاید انتظار کسب مدال از این رشته کار اشتباهی باشد؛ اما با وجود همه مشکلات و مسائلی که قبل از رقابت‌های المپیک و بازی‌های لیگ جهانی برای این رشته پیش آمد، می‌توان امید داشت که حداقل حضوری موثر و نتایجی بهتر از رقابت‌های لیگ جهانی را کسب کنیم.
رشته دیگر تیمی کشورمان بسکتبال است که بعد از سال‌های ۱۹۴۸ و ۲۰۰۸، این دوره سومین حضور خود را در مسابقات المپیک تجربه خواهد کرد.
بسکتبالی ها خلاف والیبالیست‌های کشورمان امیدی برای کسب عنوان در این رقابت‌ها نخواهند داشت.
شاید انتظار انجام کار بزرگ صعود به مراحل پایانی، از آن ها کار اشتباهی باشد و تنها باید امید داشت که بسکتبالیست‌های کشورمان عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.
تیم ملی والیبال کشورمان اولین بازی خود در المپیک را شنبه دوم مرداد مقابل تیم ملی لهستان انجام خواهد داد.
تیم ملی بسکتبال کشورمان نیز یکشنبه سوم مرداد، اولین مسابقه خود را در رقابت‌های المپیک و مقابل تیم ملی جمهوری چک برگزار خواهد کرد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/