خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تولید کتاب‌های صوتی با صدای شهروندان اردستانی

مهر | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 15:42
اردستان-رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردستان گفت: طرح تولید کتب صوتی با صدای شهروندان اردستانی در سطح شهرستان اردستان اجرایی می‌شود.
كتابخانه،كتاب،توليد،اردستان،صوتي،شهرستان،عمومي،شهر

عفت باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرحی دائمی در سطح شهرستان اردستان با مرکزیت شهر زواره به عنوان تولید کتب صوتی در حال راه اندازی است که پس از برآورد هزینه‌های لازم تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز تهیه و نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه کتاب‌های صوتی با صدای شهروندان اردستانی تولید می‌شود، است، افزود: فراخوان و اطلاع رسانی‌های لازم در این ارتباط انجام شده است؛ از علاقه‌مندان برای تولید کتاب صوتی ثبت نام می‌شود و بعد از اتمام مهلت فراخوان، از افراد ثبت نام شده تست صدا گرفته و کتاب‌ها تولید می‌شود.
باقری با اشاره به اینکه افراد شرکت کننده به مراجع وسیع‌تر تولید کتاب صوتی معرفی می‌شوند، تصریح کرد: هدف از تولید کتب صوتی این است که ظرفیت‌های شهرستان را بسنجیم و خلاقیت مردم را در این نوع مسائل افزایش دهیم.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردستان با اشاره به وجود ۶ کتابخانه عمومی در شهرستان، گفت: از این تعداد دو کتابخانه در شهر اردستان، یک کتابخانه در شهر مهاباد، یک کتابخانه در شهر زواره و دو کتابخانه هم در روستاهای «نهوج» و «کچورستاق» قرار دارد.
وی در خصوص مسائل عمرانی کتابخانه ها، یادآور شد: یک‌ماه پیش رنگ آمیزی و کف‌پوش کتابخانه روستای «نهوج» انجام شد و کتابخانه روستای «کچورستاق» نیز فعلاً مشکل خاصی ندارد.
باقری در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در طی یک‌سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی از جمله فضای اسکای روم و لایوهای اینستاگرامی به صورت پررنگ‌تر برگزار شد و استقبال بیشتری را شاهد بودیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان در ارتباط با جذب کتاب در کتابخانه‌های اردستان، تصریح کرد: بروزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی از طریق جذب کتاب در جشنواره «بحار» انجام می‌شود.
وی گفت: در سال‌های گذشته علاوه بر اهدای کتاب از سوی مردم، انتشارات مختلف نیز به کتابخانه‌های شهرستان کتاب اهدا می‌کردند اما در حال حاضر جذب کتاب کاهش بسیار داشته است.