خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمار جانباختگان کرونایی در اردبیل به بیش از ۱۸۵۰ نفر رسید

مهر | استان‌ها | شنبه، 26 تیر 1400 - 15:42
اردبیل-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با فوت ۳ نفر از بیماران بدحال کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل جانباختگان کرونایی در استان اردبیل به بیش از یک هزار و ۸۵۷ نفر رسید.
كرونا،اردبيل،وضعيت،استان،بستري،دز،ماسك،حبيب،بيماران،شدت،بيماري

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آمار بستری‌های روانه کرونا در اردبیل روند صعودی دارد اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش‌تر مبتلایان در دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و عزاداری دچار بیماری کرونا شده اند و با توجه به شدت درگیری بیش‌تر مبتلایان با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند مجبور به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی اصناف خواهیم شد افزود: نظارت‌های دقیق از مراکز خرید و پاساژها صورت می‌گیرد و در این راستا باید اصناف و بازاریان حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه میزان استفاده از ماسک در تابستان کاهش پیدا کرده است افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.
حبیب زاده در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.
وی مجموع بیماران بستری همزمان را ۲۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۳ نفر از بیماران کرونایی با توجه به شدت درگیری ریوی با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۳۸ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند و ۳ نفر نیز متأسفانه جان خود را از دست دادند.
حبیب زاده به آخرین آمار واکسیناسیون کرونا نیز پرداخت و گفت: تاکنون بیش از ۷۴ هزار دز واکسن در مرحله اول، ۳۱ هزار دز در مرحله دوم و در مجموع بیش از ۱۰۴ هزار دز به افراد بالای ۶۵ سال تزریق انجام شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.