خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

الزامات سخت گیرانه عرضه در بورس کالا مشکل زا است

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | شنبه، 26 تیر 1400 - 15:41
معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: لزومی ندارد برای کالا‌هایی که مازاد تولید دارند، الزام عرضه در بورس کالا وجود داشته باشد.
بازار،فولاد،ورق،توليدكنندگان،تنظيم،بورس

در میز اقتصادی مطرح شد؛
به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در رابطه با افزایش قیمت پایه فولاد در بورس کالا گفت: مسئولان بورس کالا در ابتدا باید پاسخگوی این سوال باشند که قیمت فولاد باید به گونه‎ای باشد که به نفع عموم مردم باشد و بنابراین باید مکانیزم‌هایی طراحی شود که تولیدکنندگان نیز از این بازار نفع ببرند.
او افزود: در بازار فولاد تنظیم بازار به دو قسمت تنظیم می‌شود در بحث شمش، میلگرد و تیر آهن نسبت به بازار ورق باید سیاست جداگانه‌ای اتخاذ شود در زمینه شمش، میلگرد و تیر آهن بیش از نیاز داخل تولید وجود دارد و طبیعتا نیازی به سیاست‌های سخت گیرانه تنظیم بازار نیست.
این مقام مسئول تصریح کرد: اما در رابطه با بازار ورق این موضوع متفاوت است، انجمن فولاد دو سیاست اصولی را مد نظر دارد؛ اول اینکه در پوشش کامل ظرفیت تولیدکنندگان ورق گرم و سرد به طور مثال کاهش تعرفه ورق گرم رخ داده است که دولت می‌تواند با همکاری واحد‌های بزرگ برنامه واردات مناسب در کنار پوشش ظرفیت تولیدکننده را داشته باشد.
بیشتر بخوانید
در حال تکمیل ...