خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از »کاندیدای روکشی» تا «گشت ارشاد مدیران» +جدول

مشرق | سیاسی | چهارشنبه، 19 خرداد 1400 - 19:47
در این گزارش به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که کدام کلیدواژه‌های مربوط به مناظره دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، در فضای مجازی بیشتر تکرار شده‌اند.
مناظره،فضاي،افزايش،توجه،مجازي،كاربران،جايگاه،توجهات

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری، در فضای‌مجازی نیز بحث پیرامون کاندایداهای ریاست جمهوری و حواشی مربوط به دومین مناظره انتخابات داغ‌تر شده است.
از این رو بررسی کلان‌دادهٔ محتوای تولیدشده توسط کاربران فضای مجازی و داده کاوی آن‌ها بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.
بر این اساس، کلان‌دادهٔ استخراج شده از سامانه دیتاک نشان دهنده این است که پس از هر مناظره توجه کاربران فضای مجازی به فضای انتخاباتی و کاندیداهای ریاست‌جمهوری افزایش یافته است.
همچنین محتوای تولید شده درباره هر یک از کاندیداها و امتیاز توجه آنان که حاصل الگوریتم‌هاز مبتنی بر هوش‌مصنوعی دیتاک از تعداد پست، لایک، کامنت، بازدید و ...
است در شبکه‌های اجتماعی صعود کرده است.
افزایش کلان‌داده حاصل از مناظره دوم، همچون مناظره اول، بر جایگاه همتی در توییتر موثر بوده و وی را صدرنشینی این بستر کرده است.
با این تغییر، رییسی با حفظ جایگاه اول تلگرام و اینستاگرام، با ۸٪ اختلاف توجهات به جایگاه دوم توییتر افت کرد.
در روز گذشته کاندیدا پوششی، کاندیدای روکشی، مهار تورم و گشت ارشاد مدیران ...
از مهمترین کلیدواژه‌هایی بود که مورد توجه کاربران قرار گرفت.
در این گزارش زاکانی با حواشی مربوط به خطای ادمین توییتر مرکز پژوهش‌های مجلس و گلایه محسن رضایی از او در طول مناظره نسبت به روز گذشته ۳۱۰٪ افزایش توجه را تجربه کرد.
در ادامه مهرعلیزاده با هدف قرار دادن موضوعات مربوط به زنان در جامعه، رضایی با اشتباه لفظی یاساشین آذربایجان و جلیلی با دعوت دوباره از همتی برای مناظره دو نفره به ترتیب بیشترین افزایش توجهات فضای مجازی را به خود اختصاص دادند.