خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مهرعلیزاده: باید در جهت احیای برجام تلاش کنیم / به دنبال کاهش وابستگی به نفت هستیم

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | شنبه، 15 خرداد 1400 - 23:29
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برجام یک پیمان بین المللی است و بیش از ۳ سال برای آن تلاش شده و به نتایجی رسیده که می‌تواند مدافع حق مردم ایران باشد، باید در جهت احیای آن تلاش کنیم.
نفتي،احياي،نامزد،سند،خبرنگاران،رياست

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان اولین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم که برجام به بن بست برخورد نکند.
برجام یک سند معتبر و یک سند افتخارآمیز برای دیپلماسی دهه یا دهه‌های اخیر است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برجام یک پیمان بین المللی است و بیش از ۳ سال برای آن تلاش شده و به نتایجی رسیده که می‌تواند مدافع حق مردم ایران باشد، باید در جهت احیای آن تلاش کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: فکر می‌کنم که اگر مسیر فعلی مذاکرات را پیش ببریم می‌توانیم در احیای برجام توفیقات لازم را داشته باشیم و براساس آن مشکل فروش نفت ما در دنیا نیز حل خواهد شد.
وی افزود: ما باید در دراز مدت به دنبال جایگزین کردن درآمدهای نفتی باشیم.
ما می‌توانیم درآمد‌های خوبی را در بخش‌های گردشگری، معادن و فرآورده‌های نفتی و سایر تولیدات علمی و فناوری به دست آوریم.
این درآمد‌های می‌تواند ما نیاز ما را به درآمد‌های نفتی کاهش دهد و در نهایت بتوانیم از این قبیل وابستگی‌ها رهایی پیداکنیم.
انتهای پیام/