خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور ۲۵ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه/ ده‌ها زخمی در درگیری فلسطینیان معترض با نیرو‌های اشغالگر

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 14 خرداد 1400 - 21:18
امروز بیش از ۲۵ هزار فلسطینی علی رغم سرکوب از سوی پلیس رژیم صهیونیستی، برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی حضور یافتند.
مسجدالاقصي،شهرك،فلسطيني،گزارش،قدس،رژيم،نمازگزاران،اشغالگر

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، هلال احمر فلسطین گزارش داد که به دنبال اقدام نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیست، دستکم ۱۴ نفر از فلسطینی‌هایی که در تظاهرات همبستگی با قدس در شهرک سلوان شرکت کرده بودند، زخمی شدند.
همچنین ۲۰ فلسطینی در درگیری با اشغالگران در شهرک بیتا در جنوب نابلس زخمی شدند که ۱۵ مورد آن با گلوله جنگی بوده است.
نیرو‌های صهیونیست همچنین، «ممدوح زاهد» جوان فلسطینی معترض را بازداشت کردند و بلندگو‌های معترضان در محله بطن الهوی در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی را ضبط کردند.
عناصر رژیم صهیونیستی در سرکوب تظاهرات کنندگان و با هدف پراکنده کردن آن‌ها به صورت گسترده از بمب‌های صوتی استفاده کردند و به گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و نیز گاز اشک آور متوسل شدند.
فلسطینی‌ها در رام الله نیز به درگیری با صهیونیست‌ها پرداختند و نیرو‌های اشغالگر یک کودک فلسطینی را هنگام خروج از مسجدالاقصی بازداشت کردند.
براساس گزارش اداره اوقاف اسلامی قدس، امروز بیش از ۲۵ هزار فلسطینی علی‌رغم محدودیت‌های رژیم صهیونیستی و ممانعت از ورود نمازگزاران از کرانه باختری به قدس، با حضور در مسجدالاقصی نماز جمعه این هفته را اقامه کردند.
منابع محلی گزارش دادند که پلیس اسرائیل اقدامات نظامی خود برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی را تشدید کرده و روند حملات شهرک نشینان به فلسطینی‌ها را تسهیل کرده است.
انتهای پیام/