خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فرماندار ساوه: عامل جاده نباید علت وقوع تصادفات باشد

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:31
فرماندار ساوه گفت: با ایمن‌سازی جاده‌ها می توان از وقوع تصادفاتی که عامل جاده در آن نقش دارد پیشگیری کرد.
ساوه،حمل،نقل،ايمني،جاده،كيلومتر،رانندگان،محور،شهرستان،راهدار ...

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: با ایمن‌سازی جاده‌ها می توان از وقوع تصادفاتی که عامل جاده در آن نقش دارد پیشگیری کرد.
علی میرزایی به مناسبت فرا رسیدن هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی و حمل و نقل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایمنی در صنعت حمل و نقل کشور از اساسی ترین امور است و نقش موثری در توسعه اقتصادی دارد.
صنعت حمل و نقل در واقع تکمیل کننده شاخص های توسعه اقتصادی در جوامع است.
وی در ادامه تقویت ضریب ایمنی در حمل و نقل را موجب شکوفایی اقتصادی دانست و افزود: در جابجایی بار و مسافر که به همت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی صورت می گیرد باید به مقوله ایمنی توجه جدی شود که این مهم بر دوش عوامل راهداری، انتظامی و سایر دستگاههای اجرایی و نظارتی است.
میرزایی در ادامه با اشاره به وجود ۶۳۵ کیلومتر راه در حوزه استحفاظی شهرستان ساوه گفت: از این میزان محور مواصلاتی در حوزه استحفاظی شهرستان ساوه ۱۴۸ کیلومتر آزادراه، ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۰ کیلومتر آن نیز بزرگراه است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات در حوزه مرمت و بهسازی راههای مواصلاتی این منطقه گفت: بیشترین اعتبارات به اصلاح نقاط حادثه خیز شهرستان تخصیص می‌یابد تا رانندگان و مسافران بتوانند سفر ایمنی را در حوزه راههای این منطقه داشته باشند.
او محور ساوه همدان را یکی از محورهای پرتردد و حادثه خیز شهرستان دانست و افزود: به منظور ارائه خدمات رفاهی و برخورداری رانندگان از یک مکان برای استراحت و رفع خستگی هم اکنون عملیات اجرایی احداث یک نمازخانه و محل استراحت به همراه سرویس بهداشتی در مجاورت پایگاه امداد جاده ای هلال احمر و راهداری قیطانیه واقع در محور قدیم در دست اجراست و ظرف مدت یک ماه آینده به بهره برداری می رسد تا مسافرین از یک مکان ایمن برای استراحت برخوردار شوند.
فرماندار ساوه افزود: لازمه تقویت ایمنی محورهای مواصلاتی علاوه بر احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی به میزان کافی، اصلاح هندسی جاده ها و نقاط حادثه خیز است.
وی تصریح کرد: در شورای ترافیک شهرستان ساوه نقاط حادثه خیز شناسایی و برای اصلاح آن تصمیم گیری شده است و امسال نیز اعتبارات خوبی به همین منظور در جاده های شهری و روستایی تخصیص یافته است.
او با اشاره به وقوع پدیده رانش زمین در محور روستایی مرق، مرقکان که منجر به مسدود شدن این جاده روستایی شد گفت: خوشبختانه علاوه بر مرمت این محور روستایی کار ایمن سازی آن نیز انجام شده و پس از آسفالت کامل، اهالی این منطقه از یک راه به مراتب ایمن تر از گذشته برخوردار خواهند شد.
فرماندار ساوه بر ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی به صورت کارشناسی و کار مطالعاتی تاکید کرد و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که از سه عامل جاده، نیروی انسانی و خودرو، تحت هیچ شرایطی عامل جاده دلیل وقوع تصادفات و سوانح ترافیکی نشود و با ایمن سازی جاده ها نقش کاهشی در وقوع سوانح داشته باشیم و در ارتقای فرهنگ رانندگی نیز تلاش شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه نیز گفت: در سال ۱۳۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی روز هفتم اردیبهشت را به عنوان روز ملی ایمنی و حمل و نقل نامگذاری کرده است و هدف از آن توجه بیشتر و اقدام عملی در کاهش تصادفات و تلفات در کلیه سطوح حمل و نقل است.
ابراهیم مردانی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه در راستای وظایف سازمانی خود به عنوان یکی از متولیان اصلی صنعت حمل و نقل در این عرصه تلاش‌های بسیار خوبی داشته است.
از جمله در حوزه راهداری می‌توان به ارتقاء روشنایی معابر برون شهری، اصلاح شیب شیروانی محورها، شناسایی و حذف نقاط پرحادثه، بهسازی رویه آسفالتی، تکمیل علائم انتظامی و...
اشاره کرد.
وی بیان کرد: با عنایت به نقش نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل در ایمنی حمل و نقل و کاهش تصادفات و در راستای فرهنگ سازی و ارتقاء دانش ایمنی رانندگان اقدامات موثری صورت گرفته است.
از جمله توزیع کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار، توزیع شبرنگ مثلثی و کپسول آتش نشانی برای رانندگان وانت بار، برقراری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان، تعامل با مدیران مراکز تولیدی حاشیه راه‌ها برای ایمن تر کردن جابجایی کارکنان و...
که نقش بسزایی در فرهنگ سازی رانندگی دارد.
مردانی به اقدامات دیگر در جهت کاهش تصادفات ناشی از خواب آلودگی و خستگی رانندگان اشاره کرد و افزود: ساخت یک باب نمازخانه و استراحت‌گاه با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در کیلومتر ۲۸ محور ساوه همدان از جمله این اقدامات است که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همزمان با فرارسیدن روز ایمنی حمل و نقل فرماندار ساوه به همراه رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای ساوه و جانشین پلیس راه ساوه همدان با توزیع کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار، توزیع شبرنگ مثلثی و کپسول آتش نشانی برای رانندگان وانت بار این روز را گرامی داشته و از روند عملیات اجرایی احداث نماز خانه و استراحتگاه در این محور بازدید کردند.
شهرستان ساوه ۱۴۸ کیلومتر آزاد راه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۷۸ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد.
انتهای پیام