خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت در بورس ۱۴۰۰/۱/۳۰

مشرق | اقتصادی | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 15:31
امروز سهامداران شرکت‌های آلومینیوم ایران، سیمان داراب و نفت سپاهان در بورس و معامله‌گران شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، آهن و فولاد ارفع و نفت ایرانول در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.
بيشترين،بورس،افت،واحد،نفت

به گزارش سرویس بورس مشرق، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با افت ۷هزار و ۹۵۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۱۶هزار و ۸۳۶واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۴میلیارد و ۱۵۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۳۰میلیارد تومان در بیش از ۲۶۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.
بر این اساس سهامداران شرکت‌های آلومینیوم ایران، سیمان داراب و نفت سپاهان بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران، گروه دارویی برکت و پالایش نفت تهران بیشترین افت را تجربه کردند.
این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۲۲۲میلیون ورقه به‌ارزش ۴۱هزار و ۹میلیارد تومان در ۶۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۰واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۸۰واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، آهن و فولاد ارفع و نفت ایرانول بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر بیشترین کاهش قیمت را داشتند.