خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آژانس: ایران ما را از تصمیم خود برای افزایش سطح غنی سازی مطلع کرد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 24 فروردین 1400 - 22:41
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که ایران این نهاد را از تصمیم خود برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد مطلع کرده است.
ايران،صهيونيستي،رژيم،نطنز،درصدي،حادثه،رسانده_است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ایران را تایید و اعلام کرد تهران تصمیم خود را به اطلاع این نهاد رسانده است.
این نهاد بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران تصمیم خود برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی را به اطلاع ما رسانده است.»
پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نیز در پیامی به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران واکنش نشان داد و نوشت: «کسانی که اقدام به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز کردند، احتمالاً می‌خواستند روند احیای برجام را کند کنند.
اما آنها احتمال عوارض جانبی قابل توجه این موضوع را دست کم گرفته بودند.»
نیویورک تایمز نیز به نقل از منابعی مدعی شد که حادثه نطنز در نتیجه انفجاری رخ داد که رژیم صهیونیستی مسبب آن بود.
همچنین منابع خبری از نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از واکنش ایران به اقدام خرابکارانه در نطنز خبر داده و گفتند «رقابت داخلی سرویس‌های اطلاعاتی و طیف‌های سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی نهایتا هزینه سنگینی را برای صهیونیست‌ها می‌تراشد.»
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، درباره این حادثه گفت که رژیم صهیونیستی عامل این حادثه است و هدفش از این کار، «برهم زدن گفت‌وگو‌ها برسر برجام» است.
انتهای پیام/