خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعداد ثبت نام داوطلبان شورای روستاهای کرمانشاه به ۳۳۸۹ نفر رسید

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 21:02
کرمانشاه- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تعداد ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاها در پایان چهارمین روز از ثبت‌نام شوراهای روستا در این استان به سه هزار و ۳۸۹ نفر رسید.
ثبت،درصد،كرمانشاه،بالايي،انتخابات،استان،اشاره،اسلامي،حضوري

جلیل بالایی شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا پایان وقت اداری روز چهارم ثبت نام یعنی پنج شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰، آمار ثبت نام شدگان در انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان کرمانشاه به سه هزار و ۳۸۹ نفر شامل سه هزار و ۲۵۲ آقا و یک صد و ۳۷ نفر یا سه درصد خانم رسید.
وی با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شورای اسلامی روستاهای تا ۲۰۰ خانوار خواندن و نوشتن است، افزود: بیش از ۲۰ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک متوسطه و دانشگاهی هستند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه سهم ۲۷۲ نفری یعنی هشت درصدی ایثارگران را یادآوری کرد و گفت: خوشبختانه ۷۷ درصد داوطلبان نیروهای جدید و جوانی هستند که تاکنون سابقه عضویت در شورا را نداشته که از این میزان ۷۰ درصد کمتر از ۵۰ سال سن دارند.
بالایی با اشاره به فرصت سه روزه باقی مانده برای ثبت نام از داوطلبان خواست زمان ثبت نام را به روز و ساعات پایانی موکول نکنند.
وی ادامه داد: فردا جمعه امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری و حضوری با مراجعه به بخشداری‌ها فراهم شده است.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به داوطلبانی که موفق به دریافت گواهی عدم سو پیشینه نشده‌اند، گفت: امکان ثبت نام مشروط بدون ارائه گواهی امکان پذیر است.
بالایی شوراهای اسلامی روستاها را فرصت ارزشمندی برای اداره امور محلی روستا توسط مردم توصیف کرد و افزود: جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید این فعالیت را ارج نهاده و با ثبت نام خود به تحکیم این نهاد و پارلمان محلی کمک کنند.