خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی برگزار شد

ایسنا | سیاسی | پنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 20:54
نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی به مناسبت هفته‌ بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج)، با همکاری حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات استان فارس به صورت مجازی در مجموعه‌ی حافظیه شیراز برگزار شد.
شعر،فارس،شعراي،گمنام،سربازان،امام،اطلاعات،استان،زمان،عج

نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی به مناسبت هفته‌ بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج)، با همکاری حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات استان فارس به صورت مجازی در مجموعه‌ی حافظیه شیراز برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس، جمعی از شعرای آئینی استان فارس و خانواده شهید محسن جعفری به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه‌ی حافظیه شیراز برگزار شد.
در این جشنواره بیش از ۳۵۰ اثر شعر در زمینه کلاسیک، نو، سرود و کودک به پاس مأموریت‌های وزارت اطلاعات و اقدامات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) توسط شعرای سراسر کشور سروده شد و تعدادی از آثار برگزیده در قالب یک مجموعه کتاب به چاپ رسید.
همچنین چهار نفر از شعرای برگزیده به صورت حضوری و تعدادی دیگر از شعرای برجسته کشور نیز به صورت ویدیو کنفرانس برای مدعوین به شعر خوانی پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین علوی در این مراسم گفت: اثرگذاری ادبیات و تجلی آن با جلوه‌های مختلف، آثار شگرفی به دنبال دارد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت شعر بر انسان‌ها افزود: رسول گرامی اسلام اثر شعر را سحرآمیز دانستند؛ که این اثر بر جان انسان‌ها و همچنین عقل و خرد آن‌ها مشهود است.
وزیر اطلاعات اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در زمینه تاثیر شعر بر حکمت نیز تاکید کرده‌اند که شعر بیش از سیراب کردن عواطف و احساسات، بر عقل انسان اثر می‌گذارد.
در این مراسم، از کتاب آثار شاعران کشور با موضوع سربازان گمنام امام زمان (ع) توسط وزیر اطلاعات، مسئولین استان فارس و خانواده شهید محسن جعفری رونمایی شد.
انتهای پیام