خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دفاتر گردشگری؛ صنفی ورشکسته

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 17 فروردین 1400 - 15:43
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های خدمات گردشگری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر صنف دفاتر گردشگری یک صنف ورشکسته است.
شركت،گردشگري،كرونا،صنف،دفاتر،شمالي،حاضر،سديدي،خراسان،دوره

ایسنا/خراسان شمالی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های خدمات گردشگری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر صنف دفاتر گردشگری یک صنف ورشکسته است.
حسن سدیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر دفاتر خدمات گردشگری با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند، افزود: تنها عاملی که موجب شده تا این دفاتر به کار خود ادامه دهند، علاقه ای است که نسبت به این حرفه وجود دارد.
وی با بیان اینکه قیمت بالای ارز و کرونا مشکل شرکت های خدمات گردشگری هستند، ادامه داد: گرانی ارز موجب شد که سفر از سبد خانوار حذف و یا بسیار کم شود و همین عامل ضربه بزرگی را به این شرکت ها وارد کرد.
سدیدی اظهارکرد: ویروس کرونا در سال گذشته موجب شد تا شرکت های خدمات گردشگری تعطیل شوند اما این شرکت چند سالی برای آموزش نیروی انسانی هزینه کردند تا افراد متخصص را تربیت کنند و با شیوع ویروس کرونا مجبور شدیم تا حدود ۴۰ درصد از آن ها را با سرمایه خود حفظ کنیم.
وی با تصریح بر اینکه اما همچنان کرونا پابرجا است و حمایت های چندانی از این شرکت ها برای ادامه فعالیت نشد، بیان کرد: دو وام ۱۲ درصد با دوره تنفس شش ماهه به شرکت های خدمات گردشگری پرداخت شد که دوره تنفس به دو تا سه ماه رسید اما هم اکنون دوره بازپرداخت فرا رسیده است و باید آن وام ها را به همراه سود آن به بانک ها بازگردانده شود که در این میان چیزی عاید این شرکت ها جزء خسارت(سود بانکی که باید بازگردانده شود) نشد.
سدیدی خاطرنشان کرد: برنامه مشخصی از سوی بخش دولتی برای شرکت های خدمات گردشگری وجود ندارد؛ اگر نگاهی به اقامت گاه های بوم گردی انداخته شود تقربیا بیشتر آن ها با ظرفیت کامل فعالیت می کنند اما بهتر است به فعالیت نصف و نیمه شرکت های خدمات گردشگری نیز انداخته شود.
وی تاکید کرد: ۳۰ شرکت خدمات گردشگری در خراسان شمالی دارای مجوز هستند که در حال حاضر فقط دو شرکت تورهای طبعیت گردی را برگزار می کند، تعدادی نیز بر روی سایت خدمات ارائه می دهند و تعدادی از شرکت ها نیز درخواست مرخصی یک ساله داده اند تا مجوز آن باطل نشود و طی این یک خدمتی را ارائه نمی دهند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های خدمات گردشگری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه صنف دفاتر گردشگری در حال حاضر صنف رها شده ای است.
انتهای پیام