خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایجاد مرکز بین المللی توسعه مهندسی نفت و گاز در قزاقستان

فارس | بین‌الملل | چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 09:13
در راستای اجرای دستور رئیس جمهور قزاقستان در مورد توسعه حوزه مهندسی مکانیک، توافقنامه‌ای در زمینه ایجاد مرکز بین المللی توسعه مهندسی نفت و گاز در این کشور به امضا رسید.
قزاقستان،گاز،مركز،نفت،توسعه،رئيس،مهندسي

در راستای اجرای دستور رئیس جمهور قزاقستان در مورد توسعه حوزه مهندسی مکانیک، توافقنامه‌ای در زمینه ایجاد مرکز بین المللی توسعه مهندسی نفت و گاز در این کشور به امضا رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در راستای اجرای دستور رئیس جمهور قزاقستان در مورد توسعه حوزه مهندسی مکانیک، توافقنامه‌ای در زمینه ایجاد مرکز بین المللی توسعه مهندسی نفت و گاز در این کشور به امضا رسید.
سند مذکور توسط «نورلان ناگایف» وزیر انرژی، «قائربیک اوسکینبایف» معاون اول وزارت صنایع و توسعه زیرساخت‌ها، «میرم پشیمبایف» رئیس هیات مدیره «اتحادیه مهندسان مکانیک قزاقستان»، «بیکیت ایسباستین» مدیر عامل شرکت « PSA»، «ادوین بلوم» رئیس پروژه «کاراچاگاناک پترالیوم آپیریتینگ»، «ریچارد خائو» مدیر عامل شرکت «نارت کاسپیان کمپانی» و «ایمربانر» رئیس شرکت «تنگیزشورایل» و در حضور «رومان سکلیار» معاون نخست وزیر قزاقستان به امضا رسید.
هدف از فعالیت این مرکز، بومی سازی تولید محصولات صنایع نفت و گاز قزاقستان از طریق افتتاح شرکت‌های صنعتی و مراکز خدماتی جدید و کمک به فعالیت‌های سرمایه گذاری اعلام شده است.
انتظار می‌رود این ابتکار به تولید کنندگان داخلی کمک کرده و مشارکت حداکثر آنها در فروش محصولات لازم به اپراتورهای پروژه‌های حوزه نفت و گاز را به دنبال خواهد داشت.
هنگام ایجاد این مرکز، از تجربه مراکز مشابه تحقیقاتی و طراحی شرکت‌های «شل» و «انی» استفاده می‌شود.
مرکز مذکور توسط اپراتورهای پروژه‌های نفت و گاز تامین مالی و به صورت غیرانتفاعی فعالیت خواهد کرد.
انتهای پیام/ح